Plan gratis audit

Vul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Hoe maak je je bedrijf groener?

    Het groene ondernemen wordt steeds populairder, waarbij steeds meer organisaties duurzaamheid en milieuvriendelijk toepassen binnen hun filosofie. Om deze bedrijven…

    Boyd Belshof min. leestijd
    the promised forest

    Het groene ondernemen wordt steeds populairder, waarbij steeds meer organisaties duurzaamheid en milieuvriendelijk toepassen binnen hun filosofie. Om deze bedrijven een extra stapje vooruit te helpen hebben we een aantal tips voor je op een rij gezet om je bedrijf nog groener te maken.

    1. Laat de auto thuis staan

    Dit kan natuurlijk niet vaak genoeg gezegd worden. Auto’s zorgen voor een enorme uitstoot, dus probeer zoveel mogelijke duurzamere alternatieven te kiezen. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor werknemers, maar ook voor werkgever. Wanneer je overweegt om de overstap te maken naar een ander bedrijfspand, kijk hoe goed het bereikbaar is met de fiets of het OV. Probeer hierbij ook zoveel mogelijk je werknemers te stimuleren om voor deze duurzamere vervoersmethodes te gaan. 

    2. Maak de overstap naar de Cloud

    Door samen te werken in Clouds als Google Apps, Office 365 en Apple iCloud kun je er voor zorgen dat je medewerkers makkelijk bestanden kunnen uitwisselen en contact kunnen houden. Dit zorgt ervoor dat je veel kunt besparen op printen, reiskosten, en de hierbij horende koolstofuitstoot.

    3. Doe groene inkopen

    Door groene inkopen te doen kun je op een relatief makkelijke manier al snel zorgen voor impact. Dit houdt in dat je goederen of diensten inkoopt die op een duurzame manier worden geproduceerd en geleverd. Bijvoorbeeld de keuze voor lokale leveranciers in plaats van grote partijen. Zorg er dan ook zoveel mogelijk voor dat de goederen die je koopt:

    • Duurzaam geproduceerd zijn
    • Geen giftige of ozonafbrekende stoffen bevat
    • Gerecycled kan worden of gemaakt is van gerecycled materiaal
    • Gemaakt van hernieuwbare materialen
    • Geen gebruik maakt van overmatige verpakkingen
    • Zijn ontworpen om te worden gerepareerd, dus niet zomaar weggegooid hoeven te worden. 

    4. Verklein de energie-footprint van je bedrijfspand

    Een groot deel van de jaarlijkse gebruikte energie gaat naar verlichting, verwarming, koeling en apparaat gebruik van bedrijven en huishoudens. Er wordt dan natuurlijk ook veel onderzoek gedaan naar de beste methodes om hierop te besparen. Denk hierbij aan isolatie, zonnesystemen en energiezuinige apparaten. Probeer daarom wanneer je een intrede doet in een nieuw pand hier ook zoveel mogelijk op te letten!

    Dit artikel via

    Meer interessante berichten

    interactieve-content-ecoteers-
    ecoteers-content-marketing-trends-2024
    ecoteers-data-driven-content-2024
    duurzaam ondernemen
    Gemeente Utrecht duurzaamheid Ecoteers
    duurzaamheidssubsidie ecoteers
    sustainability manager
    duurzame werkplek
    duurzame vacatures ecoteers
    duurzame samenwerkingen ecoteers
    cursus opleiding duurzaamheid ecoteers
    social media content plan
    lokale seo tactieken
    Linkbuilding en AI
    geavanceerde SEO tools gebruiken
    SEO en digital PR
    SEO met AI
    SEO en digital PR
    the promised forest
    Sustainable marketing Ecoteers
    Sustainable marketing Ecoteers
    SEA trends 2024
    online advertising de beste strategie
    social media marketing
    website laten maken
    tips rebranding
    bedrijf verduurzamen tips
    sustainability manager
    energielabel c kantoren
    marketing in de metaverse
    marketing 2022
    The Goal 13 Impact Platform report
    duurzaam op reis
    Google updates - Ecoteers
    Tone of Voice - Ecoteers
    het beloofde bos
    Sustainable marketing Ecoteers
    the promised forest
    Sustainable marketing Ecoteers
    duurzaam op reis
    the promised forest
    het beloofde bos
    Sustainable marketing Ecoteers

    Klaar om te groeien?

    Sluit je aan bij 300+ partners die zijn gegroeid middels een online marketing strategie die werkt. Ontvang gratis persoonlijk advies.

    4.9 uit 85 beoordelingen