Plan gratis audit

Vul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Groeien met Zoekmachine Adverteren (SEA)

    Verhoog je omzet, genereer meer leads en vergroot je naamsbekendheid door zichtbaar te zijn op de meest relevante zoekwoorden voor je doelgroep. Meetbaar resultaat, zonder geld te verspillen.

    Krijg de voorkeur, omdat jij wel zichtbaar bent. Klaar voor een eerlijke beoordeling of jouw organisatie klaar is voor adverteren via zoekmachines?

    4.9 uit 85 beoordelingen

    Plan een gratis SEA-audit met een van onze specialisten.

      Waarom groeien met SEA?

      Voor meer omzet, leads en bekendheid via zoekmachines als Google, Bing en Ecosia een platform waar je gericht op zoekwoorden adverteert. Op verschillende momenten in het koopproces zoeken mensen actief op jouw product of dienst. Hoe vaker je hier met relevante informatie zichtbaar bent, hoe groter de kans dat jouw product of dienst ook de voorkeur krijgt bij de beslissing.

      Hiermee behalen we succes

      aanvullende dienst Google Ads

      aanvullende dienst Bing Ads

      aanvullende dienst Ecosia Ads

      aanvullende dienst Remarketing

      aanvullende dienst Google Shopping

      aanvullende dienst Google Display

      aanvullende dienst Google Ads Scripts

      aanvullende dienst Performance Max

      aanvullende dienst Feed Management

      Hoe werken we samen aan jouw groei?

      Op basis van je ambities, doelstellingen en doelgroep bepalen we de beste digitale marketingstrategie. We brengen in beeld welke kennis, tijd en middelen aan jullie kant zitten en maken een aanpak die werkt. Met SEA in het groeiplan helpen we je bij het maken, plaatsen, instellen, optimaliseren en monitoren van de betaalde advertenties.

      1

      Voorbereiding

      Inzicht in de ambities en uitdagingen van je bedrijf om goed te begrijpen wat onze samenwerking moet gaan opleveren.

      2

      Kick-off

      Het opzetten van succesvolle advertising campagnes begint bij het bepalen van de doelstelling. Vervolgens selecteren we de juiste kanalen die we in gaan zetten om de doelstelling te behalen. In deze fase leggen we de basis van de strategie voor de komende periode.

      3

      Opzetten campagnes en advertenties

      Wanneer na het bepalen van de strategie de basis voor de komende periode is gelegd, starten we met het inrichten van de campagnes. Tijdens het opzetten en inrichten van campagnes bepalen we de targeting en creëren we de advertenties. Ook in deze fase staat tijdens het nemen van iedere beslissing de doelstelling centraal.

      4

      Monitoring en optimalisatie

      Monitoren en optimaliseren is een onmisbaar en cruciaal onderdeel die bepalend is voor het succes van de campagnes. Op basis van verkregen data worden campagnes bijgestuurd. Dit is een doorlopend proces zolang de campagne live staat.

      5

      Maandelijkse update

      Elke maand ontvang je een update van de geboekte resultaten. Of de content nu moet zorgen voor leads, conversies of voor meer interactie met jouw doelgroep: wij laten je weten hoe jouw content het doet.

      6

      Strategie herzien

      Elke drie maanden blikken we terug op de resultaten en kijken we vooruit of het groeiplan nog past. Dit daagt ons uit om te bepalen op welke activiteiten met welke middelen we ons het beste kunnen focussen.

      Klaar om te zaaien via advertenties?

      Krijg een eerlijke beoordeling of jouw organisatie klaar is voor adverteren via zoekmachines. Plan een gratis SEA-audit met een van onze specialisten.

      4.9 uit 85 beoordelingen

        Jouw SEA team

        Peter Dragstra

        Peter Dragstra

        Co-Founder

        Body Belshof

        Body Belshof

        Co-Founder

        Casper Wimmers

        Casper Wimmers

        Advertising Specialist

        Noël Nafzger

        Noël Nafzger

        Advertising & 3D Specialist

        Goede oogst begint bij goed zaaien

        Het uitgangspunt is samenwerken op basis van goed vertrouwen, zonder ingewikkelde contracten. We staan achter onze diensten en leveren goed werk. Daarom beloven we het volgende:

        1

        Groei, natuurlijk

        Je groeit in omzet, leads, bekendheid, bereik of kennis. Resultaat is dé voorwaarde voor een duurzame samenwerking. Wij banen de weg naar succes. De snelheid bepaal je zelf.

        2

        Een plan op maat voor jou

        Je krijgt advies voor jouw situatie. Geen standaard aanpak. Geen one size fits all. We duiken in je data en bepalen samen het plan voor de komende maanden. Wel met de kennis op zak van 300+ eerdere samenwerkingen.

        3

        Elke maand opzegbaar

        Het gaat ons niet om een jaarcontract maar om jouw resultaat. Daarom blijf je flexibel. We spreken af welk resultaat we samen realiseren. Wij nemen verantwoordelijkheid over ons deel. Werkt het niet of voelt het voor een van ons niet goed? Dan kun je bijsturen of je eigen weg gaan. Even goede vrienden.

        4

        Transparant in elke stap

        Je blijft altijd op de hoogte. We geven realistische prognoses en transparantie over behaalde resultaten, ook als het even tegenzit. Samenwerken doen we voor de lange termijn, daarom gaan we altijd voor eerlijk advies.

        5

        Focus op resultaat

        Om het maximale uit de beschikbare middelen te halen, leggen we het zwaartepunt van onze focus volledig op datgene waar het uiteindelijk om draait: rendement met je website.

        6

        Voor een natuurrijker Nederland

        Je draagt bij aan een duurzame toekomst. Wist je dat al onze diensten bijdragen aan onze doelstelling om 120.000 bomen te planten?

        Plan een gratis SEA-audit

        Krijg een eerlijke beoordeling of jouw organisatie klaar is voor adverteren via zoekmachines. Sluit je aan bij de 300+ partners die met onze expertise zijn gegroeid. Plan een gratis SEA-audit.

        4.9 uit 85 beoordelingen

          Waarom Search Engine Advertising (SEA)?

           

          Wat is Search Engine Advertising?

          Wat is SEA eigenlijk? Zoekmachine adverteren of Search Engine Advertising is het inkopen van advertentieruimte bij zoekmachines zoals Google of Bing. Advertenties in zoekmachines zijn zichtbaar bovenaan de zoekresultatenpagina van de zoekmachine. Hieronder worden de organische zoekresultaten binnen de zoekmachine weergegeven. Deze organische zoekresultaten worden vaak behaald met zoekmachine optimalisatie en copywriting.

          Search Engine Advertising is dus een makkelijke manier om hoog te komen te staan bij zoektochten op Google. Search Engine Advertising kun je zelf doen, maar ook uitbesteden aan een Google Ads specialist. Naast Search Engine Advertising heb je als bedrijf uiteraard ook de mogelijkheid om Social media advertising te gebruiken, zoals linkedin advertising of facebook marketing. Bij een Google Ads specialist zoals Ecoteers is het mogelijk om deze marketing activiteiten (deels) uit te besteden en te laten optimaliseren. Hieronder vertellen we je meer over Search Engine Advertising en hoe jij het kunt gebruiken.

           

           

          Hoe werkt Search Engine Advertising?

          Search Engine Advertising werkt met een veilingssysteem waarin je kunt bieden. Daarmee koop je dus online advertising ruimte in. Via het veilingssysteem kies je met welke SEA marketing zoekworden of keywords jij wilt meebieden op de veiling. Deze zoekwoorden worden geanalyseerd door een Google ads specialist of SEA specialist.

          Wanneer er iemand op de gekozen keywords zoekt, gaat de veiling van start. Bij elke keer dat iemand op jouw search engine advertisement klikt, betaal je daar een vast bedrag over. Hoe hoog dit bedrag is, is afhankelijk van de populariteit van de online advertentie. Zoekwoorden waarop veel gezocht wordt zijn duurder dan zoekwoorden die niet veel gebruikt worden. 

          Je bepaalt zelf hoeveel je wilt uitgeven aan de hand van een search engine advertising budget. Je kunt bij dit budget aangeven hoeveel je maximaal wilt besteden per dag aan de advertentie clicks. Is jouw maximale search engine advertising bedrag bereikt? Dan verschijnt je online advertentie die dag niet meer bij het door jou gekozen zoekwoord.

          Binnen het budget en de voorwaarden die je hebt ingesteld, kunnen de search engine advertising platforms jouw advertentie optimaal verdeeld over de dag vertonen. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om je advertentie alleen op bepaalde dagen of tijden te vertonen.

           

           

          Wat is belangrijk bij online advertising?

          Wat veel mensen zich niet realiseren, is dat de kwaliteit van je advertentie en de kwaliteit van de website waarnaar je de bezoekers heen wilt leiden ook zwaar meetelt in de deze veling. Zo kun je met een lager budget toch deze veiling winnen omdat de kwaliteit van je advertentie en website erg hoog zijn. Daarom kan het handig zijn een Google ads specialist in te schakelen en je Google ads uitbesteden aan een geschikt online advertising bureau zoals Ecoteers.

          Naast Google Ads hebben deze SEA marketing specialisten ook expertise op het gebied van social media advertising, waaronder LinkedIn advertising en Instagram advertising. Met dergelijke social media advertising of Facebook marketing is het mogelijk om veel mensen binnen jouw doelgroep te bereiken met een gerichte advertentie. Omdat je ook betaalt voor search engine advertising en social media advertising gaat verkeer en leads creëren een stuk sneller dan bij organische vormen van online marketing, zoals copywriting en zoekmachine optimalisatie.

           

           

          Wat is Google Ads?

          Wat is Google Ads eigenlijk? Google Ads, vroeger Google AdWords, is het platform van Google waarop je de search engine advertising toepast. Naast Google Ads heb je bijvoorbeeld ook Bing Ads, beter bekend als Microsoft Advertising. LinkedIn advertising gaat bijvoorbeeld via Microsoft. Google Ads gebruik je voor Youtube of zoekmachine advertenties. Facebook marketing is de derde manier van online advertising, die bijvoorbeeld instagram advertising inhoud. Deze paar partijen zijn de absolute grootmachten van search engine advertising (SEA) en social media advertising, en worden dus ook het meest gebruikt voor SEA marketing campagnes.

          De mogelijkheden bij deze search engine advertising platforms zijn groot. Ben je een bedrijf dat vooral lokaal verkoopt, zoals een buurtslager? Dan kun je je campagne zo instellen dat je advertentie alleen binnen bepaalde postcodes of in bepaalde steden wordt weergegeven.

          Google Ads maakt tegenwoordig steeds beter gebruik van machine learning artificial intelligence marketing. Daarmee traint het systeem zichzelf, om binnen de online advertising campagne de allerbeste resultaten te kunnen behalen. De voorwaarde hierbij is wel dat het systeem genoeg data in handen heeft om mee te werken.

          Het systeem binnen Google Ads heeft tijd en kennis nodig om zo uiteindelijk de juiste biedingen te kunnen doen. Het wordt lastig automatiseren zonder specifieke instellingen of historie. Een Google Ads specialist kan je helpen om de campagnes goed op te zetten en groei te laten behalen. Als Google Ads specialist biedt Ecoteers bijvoorbeeld verschillende pakketten aan op het gebied van search engine advertising of social media advertising en beheer. Hieronder valt onder andere Google Ads uitbesteden, LinkedIn advertising, Instagram advertising en Facebook Marketing.

           

           

          Wat is een SEA marketing campagne?

          Als je op de juiste manier gebruik maakt van zoekmachine adverteren, zorgt dit ervoor dat er relevante conversies plaatsvinden. Met een conversie bedoelen we dat op je website, bezoekers doen wat je wilt dat ze doen. Meestal is dit het plaatsen van een bestelling of een offerte aanvragen. 

          Bij een goed opgezette SEA marketing campagne zal je bedrijf sneller en beter gevonden worden, terwijl je de kosten zo laag mogelijk kunt houden. Het is daarom een effectieve manier van online advertising.

           

           

          Wanneer is Search Engine Advertising succesvol?

          Een campagne kan succesvol zijn wanneer de advertentie meer naamsbekendheid genereert of oude klanten terughaalt. In dit geval is het succes af te leiden aan het aantal bezoekers of views. Uiteraard is het belangrijk om na te gaan wat het exacte doel van een SEA marketing campagne is.

          In de meeste gevallen meet je het succes van een SEA campagne door naar de “Return On Ad Spend” of ROAS te kijken. Hierbij kijken we naar het percentage dat de verhouding weergeeft tussen het geld dat je hebt uitgegeven aan een advertentie en het bedrag dat het oplevert. Heb je nog vragen over de inhoudelijke werking van online advertenties of wil je graag je social media advertising of Google Ads uitbesteden aan een Google Ads specialist? Neem dan gerust contact met ons op.

           

           

          Google Ads uitbesteden bij een Google Ads specialist in Utrecht

          Ecoteers kan je op het gebied van search engine advertising heel wat werk en zorgen uit handen nemen. Als je onze hulp inschakelt bij het zoekmachine adverteren kunnen we je op de volgende manieren helpen: 

          We kijken eerst welke manier van adverteren op Google het beste bij jouw bedrijf past. Dat kan zoekmachine adverteren zijn, maar het kan ook een andere manier van adverteren zijn die beter geschikt is voor jouw doelgroep, zoals social media advertising. 

          Het opzetten van je campagnes kun je geheel aan ons overlaten, maar gaat altijd geheel in overleg met jouw onderneming.  Als Google Ads specialist kunnen we ook helpen om de lopende campagnes te optimaliseren. Misschien heb je zelf al veel uitgegeven aan het zoekmachine adverteren, maar heeft deze niets of te weinig opgeleverd.

          Hoe slecht je advertenties en campagnes ook presteren, ze hebben in elk geval maanden lang belangrijke data opgebouwd. Bij Ecoteers hebben we als Google Ads specialist de kennis in huis om deze data te analyseren en beter in te zetten gedurende het zoekmachine adverteren optimalisatie proces.

          Waar wij in elk geval voor zorgen is dat je aan het einde van de maand duidelijke resultaten kunt zien in je ROAS of (Return on Ad Spend). Hoe langer de campagnes lopen, hoe meer er geoptimaliseerd kan worden. Je zult dus zien dat de ROAS in de loop van een jaar steeds hoger uitkomt. 

          Nadat we alle online advertising campagnes een paar maanden lang hebben gemonitord en geanalyseerd, kun je het stokje overnemen. We leggen je dan precies uit waar je zelf in Google Analytics je resultaten kunt nakijken. 

          Ben je tevreden met onze campagnes? Dan kun je deze gewoon via Ecoteers laten lopen. Heb je zelf het Google adverteren weer in de hand genomen, maar heb je toch weer even wat hulp nodig? Laat het ons gewoon weten. Upgraden of afschalen is altijd mogelijk.

           

           

          Wat bedoelen we met duurzaam SEA?

          Bij Ecoteers zien we duurzaam werken en duurzame Search Engine Advertising niet alleen als een groen label. Wij zetten ons in om met marketing écht een positieve impact te hebben op de wereld. Alle diensten waar wij zelf gebruik van maken, staan bekend om hun duurzaamheid. En zo ook onze klanten.

          Via het Ecotree project ondersteunen wij duurzaam SEA door elke opdracht te verbinden aan een aantal bomen dat hiervoor wordt geplant. Wil je graag meer weten over onze diensten of even samen kijken naar de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op.