Vul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
CRO staat voor ‘conversion rate optimalisation’. In het Nederlands wordt het vaak conversieoptimalisatie genoemd. De ‘rate’ of ratio is de verhouding tussen het aantal bezoekers op de website en de conversies die je hieruit krijgt. Met conversieoptimalisatie wil je deze ratio dus omhoog krijgen, zodat je meer converterende bezoekers op je website hebt.
Met conversies doelen we op acties die je wilt dat de klant maakt. Dit is voor iedere website weer anders. Heb je een webshop, dan wil je natuurlijk dat klanten een product kopen. Maar heb je een informerende pagina met affiliate marketing, dan wil je dat bezoekers op de affiliate link klikken. Al deze acties die de bezoeker neemt noemen we conversies.
A/B Testen
Hotjar
Microsoft Clarity
Uiteraard wil iedere website de conversie optimaliseren. Maar dit is nog niet zo makkelijk gedaan. Ecoteers kan je helpen bij het verbeteren van de CRO.
We voeren een eerste gesprek om jouw bedrijf, doelstellingen en doelgroep te begrijpen. We kijken naar het aantal bezoekers van de website en bepalen waar we het beste kunnen gaan optimaliseren voor maximaal resultaat.
We bepalen de soort conversies die je nodig hebt op de je website. We kunnen conversies opdelen in twee soorten, microconversies en macroconversies. Microconversies kunnen worden gezien als kleine stappen die klanten zetten richting het grote doel. Dit is bijvoorbeeld aanmelden voor de nieuwsbrief of het aanmaken van een account. Macroconversies kunnen worden gezien als het hoofddoel, bijvoorbeeld een product verkopen. Door het aantal microconversies te verhogen, zorg je uiteindelijk voor meer macroconversies.
Na het bepalen van de conversies, gaan we de website optimaliseren. De tools die we hiervoor gebruiken zijn A/B-testen, Microsoft Clarity en Hotjar.
Bij dit type conversie analyse vergelijken we twee (of meer) varianten van dezelfde website. Door bijvoorbeeld teksten, afbeeldingen en links aan te passen worden de verschillende websites vergeleken op het aantal conversies dat ze krijgen. De beste variant wordt vervolgens gebruikt.
De tool die wij het meest gebruiken is Microsoft Clarity. Microsoft Clarity is een tool waar je inzichten op kunt doen voor conversie optimalisatie. Bij Microsoft Clarity kun je gebruik maken van verschillende features die je kunnen helpen. Ten eerste biedt het programma heatmaps. Hiermee zie je waar veel gescrold wordt en waar geklikt wordt. Zo weet je op welke punten je de website moet aanpassen. Ook maakt Clarity recordings van website bezoeken. Zo kun je ook zien waar bezoekers heen gaan en waar ze op klikken. Wat Microsoft Clarity nog meer biedt en andere tools niet (of minder goed) is een dashboard. Het dashboard geeft een beter beeld van de informatie over de hele website.
Een andere tool die veel gebruikt wordt is Hotjar. Net als Microsoft Clarity geeft ook Hotjar verschillende inzichten in waar je kunt werken aan conversie optimalisatie op een website. Ook bij Hotjar kun je inzichten krijgen door heatmaps van pagina’s en door recordings van de website. Wat Hotjar echter heeft en Microsoft Clarity niet zijn surveys. Vraag aan bezoekers van je website met welk doel ze op jouw website zijn en waarom ze voor deze hebben gekozen en niet voor een website van een concurrent. Hotjar biedt daarentegen geen duidelijk dashboard waar je alle overzichtelijke informatie kunt vinden.
Wij volgen de prestaties van doorgevoerde veranderingen en gebruiken de data om de website steeds verder te optimaliseren. Zo haal jij het maximale uit je websitebezoek.
Het uitgangspunt is samenwerken op basis van goed vertrouwen, zonder ingewikkelde contracten. We staan achter onze diensten en leveren goed werk. Daarom beloven we het volgende:
Je groeit in omzet, leads, bekendheid, bereik of kennis. Resultaat is dé voorwaarde voor een duurzame samenwerking. Wij banen de weg naar succes. De snelheid bepaal je zelf.
Je krijgt advies voor jouw situatie. Geen standaard aanpak. Geen one size fits all. We duiken in je data en bepalen samen het plan voor de komende maanden. Wel met de kennis op zak van 300+ eerdere samenwerkingen.
Het gaat ons niet om een jaarcontract maar om jouw resultaat. Daarom blijf je flexibel. We spreken af welk resultaat we samen realiseren. Wij nemen verantwoordelijkheid over ons deel. Werkt het niet of voelt het voor een van ons niet goed? Dan kun je bijsturen of je eigen weg gaan. Even goede vrienden.
Je blijft altijd op de hoogte. We geven realistische prognoses en transparantie over behaalde resultaten, ook als het even tegenzit. Samenwerken doen we voor de lange termijn, daarom gaan we altijd voor eerlijk advies.
Om het maximale uit de beschikbare middelen te halen, leggen we het zwaartepunt van onze focus volledig op datgene waar het uiteindelijk om draait: rendement met je website.
Je draagt bij aan een duurzame toekomst. Wist je dat al onze diensten bijdragen aan onze doelstelling om 120.000 bomen te planten?