Ervaren SEO-consultants van Ecoteers

Op zoek naar een ervaren SEO-consultant, die meer bezoekers naar je website kan aantrekken? Neem dan contact op met Ecoteers. Bij Ecoteers werken SEO-consultants met meer dan 8 jaar ervaring. In die tijd hebben ze een aantal leuke cases weten neer te zetten.

De SEO-consultants van Ecoteers werken vrij transparant. Zo zijn wij altijd snel en gemakkelijk te benaderen en rapporteren wij maandelijks.

Duurzame ondernemen

5 voordelen om te kiezen voor Ecoteers

  1. Ervaren specialisten. Bij Ecoteers werken een aantal ervaren SEO marketing consultants. Zo heeft Boyd meer dan 5 jaar in het vak en is Martijn een echte consultant in SEO.

    Daarnaast hebben wij veel ervaren copywriters in dienst, waardoor wij snel kunnen schakelen en kwalitatieve teksten kunnen opleveren.

  2. Veel mooie resultaten opgeleverd. In de loop van de jaren hebben wij veel mooie resultaten weten op te leveren. Zo werken wij al jaren succesvol samen met Zustainabox en hebben wij hen geholpen aan meer milieubewuste bezoekers.

    Meer weten? Lees dan de case hieronder!

  3. Transparantie. Transparantie vinden wij binnen Ecoteers erg belangrijk. Zo rapporteren wij standaard maandelijks naar je en kan je altijd contact opnemen met je vaste aanspreekpunt. Zo kom je niet voor verrassingen te staan!

  4. Flexibiliteit. Bij Ecoteers zit je nergens aan verbonden. Zo kan je direct, zonder contractuele verplichtingen, aan de slag gaan. Ook kan je met ons direct schakelen, mocht er een wijziging in de organisatie zijn. Wij denken zeker met je mee!

  5. Een verantwoorde investering. Samen met onze partners zetten wij ons in om een positieve bijdrage aan de wereld te leveren. Duurzaamheid is vanaf het begin een belangrijke factor geweest in het maken van onze keuzes.

    Elk jaar zetten wij stappen om onze uitstoot te beperken. Zo compenseren wij onze uitstoot door bomen te planten. Voor elke 1.666 woorden die onze copywriters schrijven, planten wij één boom.

    Daarnaast geven wij kleine bedrijven en NGO’s een extra steuntje in de rug. Groene bedrijven kunnen bijvoorbeeld voor een gereduceerd tarief bij ons terecht.

Meer weten over hoe SEO-consultancy? Neem dan vrijblijvend contact op met Boyd, co-founder bij Ecoteers. Boyd heeft meer dan 5 jaar ervaring in SEO en kan je daardoor zeker uitleggen hoe SEO-consultancy werkt.

SEO-consultancy bij Ecoteers

Waarschijnlijk vraag je je af: hoe gaat Ecoteers eigenlijk te werk?

Kick-off brainstorm sessie

Allereerst vinden wij het belangrijk om het bedrijf en jou als persoon te leren kennen. Wij willen bijvoorbeeld weten wat je ambities zijn, waar je op dit moment bent en ook wat er ontbreekt om te staan waar je wilt staan.

 

Website-analyse maken

Na deze sparsessie gaan wij aan de slag. Zo kijken wij waar het realistisch is om gevonden te worden, kijken we hoeveel maandelijkse bezoekers je organisch kunt krijgen en maken wij een SEO-analyse. In de SEO-analyse kijken wij bijvoorbeeld naar de huidige content, de concurrentie, het linkprofiel en een aantal technische aspecten. Komen we opvallende verbeterpunten tegen? Dan nemen wij die zeker mee! 

 

Planning maken

Op basis daarvan maken wij een planning en een ureninschatting. Het aantal uren en het budget doen wij altijd in overleg, omdat we het belangrijk vinden dat je er comfortabel bij voelt. En zien wij de casus als een groen project of NGO? Dan kunnen wij voor een gereduceerd tarief voor je werken.

 

Aan de slag

Ga je akkoord met de planning? Dan gaan wij voor je aan de slag! Wij werken volgens de planning en maken afspraken met je op welke termijn de content online wordt geplaatst. Ook rapporteren wij maandelijks aan je en kan je voor vragen altijd bij ons terecht.

Als SEO-consultancybureau vinden wij het belangrijk dat we de samenwerking strak hebben. In deze rol zijn wij adviesgevend en plaatsen wij geen content online (uitzonderingen daargelaten). Wil je liever de SEO volledig uitbesteden? Lees dan meer over onze SEO-specialisten. 

Samenvattend: De SEO-marketeers van Ecoteers werken vaak met een opstarttraject en een maandelijks traject. In het opstarttraject beginnen wij met het SEO-traject en bepalen in deze fase de te voeren strategie. Vervolgens gaan we aan de slag met de planning en monitoren wij de tussentijdse resultaten

Duurzame samenwerkingen

Deze klant hielpen wij op weg naar online succes

Ecoteers heeft de afgelopen tijd voor veel klanten online succes geboekt. Eén van die klanten is Zustainabox. Bij Zustainabox kan je terecht voor duurzame geschenken. Denk bijvoorbeeld aan duurzame paasgeschenken, kerstgeschenken en zakelijke cadeaus.

Zustainabox

Zustainabox

Door gezamenlijk alle punten uit de analyse op te pakken, zoals het toevoegen van extra content en het verbeteren van de laadsnelheid, is Zustainabox een stuk beter vindbaar geworden en krijgen zij meer relevante bezoekers.
Meer informatie

Ecoteers heeft de afgelopen tijd voor veel klanten online succes geboekt. Eén van die klanten is Zustainabox. Bij Zustainabox kan je terecht voor duurzame geschenken. Denk bijvoorbeeld aan duurzame paasgeschenken, kerstgeschenken en zakelijke cadeaus.

Voor Zustainabox hebben wij een SEO-analyse gemaakt. De ‘makkelijke’ punten hebben wij via een video aan ze doorgegeven en de grotere punten hebben wij zelf opgepakt. Denk bijvoorbeeld aan het verminderen van de verschillende plug-ins, waardoor de laadsnelheid een stuk is verbeterd.

Door gezamenlijk alle punten uit de analyse op te pakken, zoals het toevoegen van extra content en het verbeteren van de laadsnelheid, is Zustainabox een stuk beter vindbaar geworden en krijgen zij meer relevante bezoekers.

Google Search Console

Alles over SEO-consultancy

Anno 2023 kunnen er maar weinig websites zonder SEO. Iedereen wil hoog bovenaan in Google komen, waardoor je vaak wordt gezien en veel bezoekers naar je website kan trekken. Maar wat doet een SEO-consultant? En hoe nemen de SEO marketing consultants je mee naar meer succes? De belangrijkste informatie hebben wij hieronder voor je op een rijtje gezet.

SEO in kleurrijke letters

Wat is een SEO-consultant?

SEO is een afkorting van Seach Engine Optimalisation. In het Nederlands betekent dit zoekmachineoptimalisatie. Zoekmachineoptimalisatie is een verzamelnaam van alle activiteiten die je doet om je website beter vindbaar te maken in de zoekmachines. Het doel hierbij is om meer relevante bezoekers naar je website te trekken.

SEO-consultants richten zich op de niet-betaalde zoekresultaten. Bij deze zoekresultaten staat geen ‘ad’, zoals in de schermafbeelding hieronder:

Het zoekresultaat van duurzaam marketingbureau

Wat is het verschil tussen een SEO-consultant en een SEO-specialist?

Tussen een SEO-consultant en een SEO-specialist zit weinig verschil. Beide type werkzaamheden draaien om het beter worden in de niet-betaalde zoekresultaten, waardoor je meer relevant verkeer naar je website trekt.

Het enige grote verschil tussen een SEO-consultant en een SEO-specialist is de rolverdeling tussen de marketeer en de klant. Een SEO-consultant is voornamelijk adviesgevend en draagt geen verantwoordelijkheid over de implementatie van zijn advies, terwijl een SEO-specialist advies geeft én verantwoordelijk is voor de implementatie.

De keuze voor een SEO-consultant is dus vooral afhankelijk van of je zelf de kennis en kunde in huis hebt om de input online te plaatsen.

Ecoteers sustainable marketing

3 redenen om te kiezen voor een SEO-consultant

Wanneer is SEO-consultancy iets voor jou?

  1. Te weinig kennis van SEO – Je hebt simpelweg te weinig kaas gegeten van SEO, maar je wilt tegelijkertijd wel goed gevonden worden op de relevante zoektermen. Zoek in dit geval naar een SEO-consultant met een aantal jaar ervaring en een trackrecord.

  2. Te weinig tijd om aan SEO te besteden – Je hebt de expertise wel in huis, maar het ontbreekt je simpelweg aan tijd om de online marketing uit te voeren. Ondanks de drukke planning heb je wel de ambitie om meer bezoekers naar je site te trekken en daardoor kan een online SEO-consultant zeker uitkomst bieden.

  3. Een extra kritische blik op je website wilt. – In deze situatie heb je wel de kennis en de tijd om je SEO goed in te richten, maar vind je het altijd prettig als er meer ogen naar je site kijken.

Zo kan het zijn dat je nog steeds niet de gewenste lokale bezoekers aantrekt, dat veel bezoekers naar de minst commerciële pagina’s gaan of dat je simpelweg nog meer bezoekers naar je winstgevende product of dienst wilt hebben. In al deze gevallen is het zeker aan te raden om te kiezen voor een online SEO-consultant.

Wat levert een SEO-consultant jou op?

Wat een SEO-consultant jou oplevert, kunnen wij het beste laten zien aan de hand van een voorbeeld. Voor één van onze klanten staan wij aan de top voor termen als ‘duurzaam cadeaupakket’. Dit levert onze klant veel grote voordelen op:

  1. Doordat de klant goed vindbaar is, hoeft de klant niet zelf op zoek te gaan naar bezoekers en klanten.
  2. De bezoekers zijn erg relevant voor de klant, omdat ze precies zoeken naar wat onze klant te bieden heeft: een ‘duurzaam cadeaupakket’.
  3. De klant hoeft minder tijd vrij te maken om online marketing te doen, doordat het bedrijf al goed vindbaar is. Zij kunnen hun online marketing richten op nieuwe doelen.
working at ecoteers

Meer weten over hoe SEO-consultancy? Neem dan vrijblijvend contact op met Boyd, co-founder bij Ecoteers. Boyd heeft meer dan 5 jaar ervaring in SEO en kan je daardoor zeker uitleggen hoe SEO-consultancy werkt.

Ons werkveld als SEO-consultant

SEO-consultants werken met tal van online factoren, die de vindbaarheid van een website kunnen bepalen. Gerenommeerde SEO-experts als Brian Dean geven zelfs aan dat Google met 200 rankingfactoren (!) werkt.

Grofweg kan je SEO onderverdelen in drie pijlers:

Content – Onder content valt alle (online) communicatie op je website. Dit kan de tekst en de afbeeldingen op je website zijn, maar ook bijvoorbeeld een podcast, een video en een infographic. 

Goed presterende content geeft een duidelijk antwoord op de zoekvraag, waaraan je duidelijk kan zien dat de auteur de expertise in zijn vak heeft. Daarnaast wordt de informatie afgewisseld met visuele elementen.

Techniek – Zonder een goed werkende website is het lastig om online goed gevonden te worden. Denk bijvoorbeeld aan de websitesnelheid: als je website langer dan 5 seconden duurt, dan neemt de gebruikerservaring af en loop je de kans dat bezoekers gefrustreerd afhaken. 

Daarom is het aan te raden om de techniek direct op te pakken, zodat je de randvoorwaarden hebt om goed gevonden te worden.

Autoriteit – Tot slot de autoriteit. De autoriteit is een belangrijke rankingonderdeel van Google. Sterker nog: Google is onder andere een grote zoekmachine geworden, doordat zij websites hoger lieten ranken als zij veel verwijzingen kregen.

En dat geldt tot op de dag van vandaag: hoe meer relevante verwijzende domeinen je domein krijgt, hoe meer autoriteit het domein krijgt en hoe groter de kans dat je goed wordt gevonden. Bovendien kan je daarmee extra bezoekers naar je website trekken.

Andere belangrijke pijlers zijn de expertise en de gebruiksvriendelijkheid. De afgelopen jaren voerde Google veel updates door om het rankingsysteem te verbeteren, zoals de helpful contentful update en de core webvitals. Google hecht dus steeds meer waarde aan een rustige, gebruiksvriendelijke website met autoritaire content.

Als SEO-consultant moet je per situatie alle rankingfactoren in ogenschouw nemen en beslissen welke strategie tot meer bezoekers leidt. Het werkveld loopt dus behoorlijk uiteen!

Linkbuilding Ecoteers

Zo zorgen wij als SEO-consultant voor een goede samenwerking

Naast het inhoudelijke stuk is de communicatie natuurlijk ook belangrijk. Bij Ecoteers hebben wij intern een aantal randvoorwaarden ingebouwd, waardoor de samenwerking goed zal verlopen.

  1. Vooraf communiceren nemen wij de planning met je door. Ben je akkoord met de planning en de bijbehorende randvoorwaarden? Dan gaan wij aan de slag!
  2. Maandelijks rapporteren wij onze inspanningen en resultaten. Hierbij richten wij ons voornamelijk op de focus en de afspraken. Zijn we bijvoorbeeld op de juiste weg?
  3. Je maakt altijd gebruik van één aanspreekpunt. Mocht er onverhoopt iets gebeuren, dan kan je altijd bij ons terecht.

De 5 belangrijkste kenmerken van een goede SEO-consultant

Door de vele online marketingbureaus en de verschillende aanpakken is het goed voor te stellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Hoe kies je een goede online SEO-consultant uit?

Techniek is de basis

De SEO-consultant zorgt eerst dat de basis van de website in orde is. Denk bijvoorbeeld aan een snelle website, maar ook de metingen. Hoe betrouwbaar is immers de data op dit moment? De consultant controleert bijvoorbeeld of de IP-adressen zijn uitgesloten, of dat we het online succes wel goed kunnen meten. Zo rapporteren we alleen met de juiste bezoekers en kunnen we direct zien hoe de site presteert.

Werkt volgens de gemaakte afspraken

Verder komt de SEO-consultant regelmatig terug op de gemaakte afspraken. In de rapportages laat hij de voortgang zien en merk je dat hij er bovenop zit. En vallen de resultaten tegen? Dan komt de consultant met een plan om de trend te breken.

Resultaatgericht

De SEO-consultant kijkt constant hoe hij meer rendement uit de investering kan behalen. Zo is het belangrijk dat de consultant inziet welke inspanningen tot effect leiden en welke niet. Zo is het plaatsen van een canonical tag bijvoorbeeld niet meer dan een randvoorwaarde om überhaupt veel bezoekers aan te trekken, terwijl het verbeteren van content wel tot extra bezoekers kan leiden.

Google Pagespeed

Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

De SEO-consultant is verder op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zo heeft hij bijvoorbeeld geëxperimenteerd met OpenAI. Experimenteren is echt een onderdeel binnen SEO, omdat je met testen erachter komt welke tactieken wel en niet werken.

Weet aan welke knoppen hij moet draaien

Tot slot weet een online SEO-consultant goed aan welke knoppen gedraaid moeten worden. Dit kan je bijvoorbeeld verifiëren door te vragen naar zijn ervaring en track record. Bij een migratie is het bijvoorbeeld belangrijk dat je eerst een SEO-scan maakt en de belangrijke pijnpunten oplost en dat je daarna pas de URL’s gaat redirecten. Aan het einde van het traject controleer je alle punten zorgvuldig, zodat het aantal bezoekers stabiel blijft.

De SEO-consultants hebben samen meer dan 10 jaar ervaring in het vak en hebben in die tijd veel succesvolle projecten opgeleverd.

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact op met Boyd, co-founder bij Ecoteers. Boyd heeft meer dan 5 jaar ervaring in SEO en kan je daardoor zeker uitleggen hoe de SEO-consultancy werkt.

Veelvoorkomende vragen van onze klanten over SEO-consultancy

Wij krijgen regelmatig vragen binnen over SEO-consultancy. De meestgestelde vragen hebben wij hieronder voor je op een rijtje gezet:

Hoewel de termen vaak door elkaar worden gebruikt, is er een subtiel verschil tussen een SEO-consultant en een SEO-specialist. Een SEO-consultant richt zich meer op strategische planning en advisering. Ze analyseren jouw huidige online aanwezigheid, identificeren kansen en ontwikkelen een alomvattende SEO-strategie. Een SEO-specialist daarentegen richt zich meer op de uitvoering van die strategie, waarbij ze technische optimalisaties doorvoeren, inhoud optimaliseren en andere tactieken implementeren om de zoekmachineprestaties te verbeteren.

Een SEO-consultant speelt een cruciale rol bij het bevorderen van de groei van jouw bedrijf online. Ze analyseren jouw huidige online aanwezigheid en die van jouw concurrenten, identificeren relevante zoekwoorden en doelgroepen, en ontwikkelen een strategie om jouw website beter vindbaar te maken in zoekmachines. Door het implementeren van deze strategie kun je jouw organisch verkeer vergroten, jouw merkbekendheid vergroten en jouw online autoriteit opbouwen, wat uiteindelijk leidt tot een toename van potentiële klanten en conversies.