

Een tekst herschrijven: wat kun je ermee bereiken?
Het schrijven en distribueren van goede, inhoudelijke teksten die iets vertellen over jouw merk of product zijn een belangrijk element binnen jouw marketingstrategie. Een copywriter
Ads die geen resultaat opleveren is een veelvoorkomend probleem. Het is in veel gevallen te verhelpen door te begrijpen hoe je moet targetten. Clicks op mensen buiten jouw doelgroep kosten namelijk ook geld.
Goede content is de basis van een online strategie. Toch is dit bij veel bedrijven het ondergeschoven kindje. Met een fanatiek team van schrijvers kunnen wij bij Ecoteers klanten helpen bij het maken van een content planning en bij het schrijven en SEO-proof opleveren van de teksten.
Als je meer traffic en beter presterende content wilt kun je tegenwoordig niet meer om Linkbuilding heen. Wij kunnen jou hierbij helpen. Wij bieden verschillende pakketten aan die passen bij elk budget.
Klaar om je online strategie uit te breiden naar marketplaces? Of benieuwd of marketplaces geschikt zijn voor jouw bedrijf en product? Schakel de hulp in van onze marketplaces experts.
Onze e-mailmarketing experts helpen je graag bij het inzetten van succesvolle e-mailcampagnes! Wij bekijken wat het beste werkt voor jouw bedrijf en geven persoonlijk advies. Wij willen niet alleen je werk overnemen, maar ook jou adviseren en kijken wat jij zelf kan doen!
Weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen en zien wat we in het verleden voor onze klanten hebben gedaan? We hebben onze successen op een rij gezet!
Klaar om je online strategie uit te breiden naar marketplaces? Of benieuwd of marketplaces geschikt zijn voor jouw bedrijf en product? Schakel de hulp in van onze marketplaces experts.
Bij succesvol verkopen op Marketplaces komt een hoop meer kijken dan de meeste ondernemers aanvankelijk inschatten. Het publiceren van de producten is namelijk pas het topje van de ijsberg.
Om de gewenste verkoopresultaten te bereiken zullen de product listings zo compleet mogelijk ingevuld moeten worden. Dit betekent dat elk aspect van het product leesbaar moet zijn op de pagina.
Denk hierbij aan een titel met relevante zoekwoorden, maar ook informatie over de afmetingen, ondersteunende afbeeldingen en reviews. Zodra dit in orde is, is het tijd om te bekijken waar we staan ten opzichte van de concurrentie qua verzendkosten en levertijd.
Daarbij is ook niet elk product geschikt voor marketplaces. Daarom bieden onze experts uitgebreide ondersteuning bij het kiezen van de juiste strategie op de platformen Bol en Amazon.
Kijken waar de verbeterpunten liggen van jouw huidige marketplace aanwezigheid? Laat onze professionals de potentie van marketplaces beoordelen voor je webshop.
Wat gaan we precies doen
Heb jij hulp nodig bij succesvol verkopen op Bol en Amazon? Dan kunnen wij je hier zeker bij helpen! Om ervoor te zorgen dat je niet voor verrassingen komt te staan, lichten wij hier al kort toe hoe de aanpak van onze hulp eruit gaat zien.
Alvorens we starten willen we graag in kaart brengen wat de kansen op marketplaces zijn. Dit doen we aan de hand van een doorlichting van de organisatie en het assortiment, alsook de markt waarin het zich bevindt.
Samen gaan we bepalen welke doelen we stellen voor marketplaces en hoe we die gaan bereiken. Denk hierbij zowel aan de keuze van het product zelf, als de prijs en het budget.
Zonder content is verkopen op marketplaces zinloos. Daarom gaan we er eerst voor zorgen dat de consument de weg naar je producten kan vinden. Dit doen we aan de hand van uitvoerig onderzoek.
Zodra de startfase is afgerond, is het tijd om bestaande listings verder te optimaliseren, nieuwe toe te voegen of CPC (Sponsored Products) campagnes te lanceren. Uiteraard bespreken we samen alle opties.
Bij ons draait duurzaamheid niet alleen om bomen planten en groene beslissingen maken. Wij gaan ook voor duurzame samenwerkingen met onze partners. Dit doen we op de volgende manier:
Wij kijken altijd of jouw organisatie wellicht zelf activiteiten kan overnemen. Het abonnement is daarom maandelijks opzegbaar. Je kunt natuurlijk altijd afschalen of opschalen. Zo kunnen wij onze skills weer op andere vlakken gebruiken indien nodig.
Wij hopen dat de bedrijven en ondernemers in ons netwerk ook actief bezig gaan met verduurzamen de komende jaren. Daarom willen wij dit actief stimuleren. Als je klant bent bij Ecoteers, kun je korting verdienen op jouw maandelijkse pakketprijs als jouw organisatie verduurzaamt.
Wij hanteren bij Ecoteers een speciaal prijssysteem.
Benodigde Kennis
Allereerst zijn niet alle teksten hetzelfde. Het is voor onze schrijvers uiteraard makkelijker om over laagdrempelige thema’s te schrijven dan over complexe technologieën of software.
Duurzaamheid & Draagkracht
Wij gaan graag samenwerkingen aan met andere duurzame organisaties. Zo graag zelf dat wij kortingen geven die al snel kunnen oplopen. In het geval van kleine duurzame ngo’s waar wij zelf achter staan is er van alles mogelijk.
Heb jij een duurzame organisatie of werk je bij een duurzame organisatie? Koop dan geen pakket, maar vul even het contactformulier in. We komen dan graag met je in gesprek en doen met liefde water bij de wijn.
Hoofdkantoor:
Bernadottelaan 13
3527 GA, Utrecht
Nederland
Kantoor Hengelo
Demmersweg 32
7556 BN, Hengelo
Nederland
Email:
info@ecoteers.nl
Kennis is er om te delen
We delen graag onze kennis op het gebied van content, daarom schrijven onze schrijvers periodieke blogs over de laatste trends in het land van copywriting. Deze zijn allemaal te vinden in onze kennisbank. Hieronder de laatste artikelen die geschreven zijn door onze schrijvers.
Het schrijven en distribueren van goede, inhoudelijke teksten die iets vertellen over jouw merk of product zijn een belangrijk element binnen jouw marketingstrategie. Een copywriter
Blog schrijven? Blogs zijn net zoals vlogs, helemaal van deze tijd. Toch is het moeilijk om verkeer te krijgen op een website. Naarmate je maanden
Het overgrote deel van Nederland gebruikt Google als zoekwebsite. Google is de perfecte ingang om meer verkeer naar jouw website te trekken. Hoe hoger jouw
Marketplaces zijn de laatste tijd enorm in populariteit aan het stijgen in de retailwereld. Het biedt een gecentraliseerde marketplace als alternatief op het adverteren via je eigen webshop. Vooral de grotere online bedrijven zijn hiervoor erg interessant. De Amazon marketplace en Bol marketplaces zijn hier goede voorbeelden van.
Wellicht zal je als online shopper al wel eens gezien hebben dat een kledingstuk of ander item niet direct van Bol afkomt. Voor vooral kleinere webshops is dit een zeer interessant alternatief. Zo kun je profiteren van de bekendheid van grotere merken om zo toch in de schijnwerper te komen.
Ook Google wilt hier volop van profiteren, als je op het tabje shopping klikt wanneer je zoekt naar een product, zul je een grote selectie aan producten van verschillende aanbieders zien.
Als retailer zul je moeten overwegen of het aanbieden van je producten op bijvoorbeeld de Amazon marketplace een goed idee is. Er hangen namelijk zowel voordelen als nadelen aan het aanbieden van je producten op marketplaces, vooral als reseller.
Zo zul je als reseller bijvoorbeeld moeten opboksen tegen de grote merken die dezelfde producten direct verkopen en door de hogere marges de producten goedkoper kunnen aanbieden. Als je gaat verkopen op Bol.com, zul je ook direct met de producten van Bol zelf concurreren.
Ook kan het leiden tot kannibalisatie van het verkeer op je eigen website en misschien wel het grootste nadeel: je verliest inzicht in interessante klantendata en contactgegevens. Een klantenportfolio is immers ook enorm veel waard.
Op veel marketplaces moet je daarnaast ook marges betalen aan de marketplace zelf. Deze liggen veelal tussen de 8% en 15% van de bruto omzet. Je zult dus moeten afwegen of de extra exposure opweegt tegen de kosten die je moet maken om bij een marketplace online te adverteren.
Alhoewel er relatief meer nadelen zijn voor resellers, dan voor grotere merken om direct via een marketplace te verkopen, heeft het verkopen op Amazon of verkopen op Bol.com ook voor de reseller vaak heel veel waarde. Daarnaast kun je de nadelen van het adverteren op een marketplace enigszins compenseren. Zo kun je, wanneer je een goede relatie hebt met de merkeigenaar nog steeds profiteren van goede marges.
Met goede communicatie tussen jou als reseller en de merkeigenaar, hoef je elkaar niet kapot te concurreren en kan het voor beide partijen voordelig zijn om te verkopen via een marketplace.
Als je als webshop actief bent op een grote marketplace als de Bol marketplace of Amazon marketplace, dan weet je gelijk dat je qua vindbaarheid in Google goed zit. Het focus punt gaat dan niet naar online vindbaarheid, maar jezelf onderscheiden op de marketplace zelf. Dit kan met aantrekkelijke en volledige productbeschrijvingen, veel afbeeldingen en natuurlijk aantrekkelijke prijzen.
De extra kosten die je betaalt aan de marketplace zelf worden dus eigenlijk betaalt in een vaak een veel hoger bereik. Als reseller is het dus belangrijk om je vervolgens op het platform zelf zichtbaar te maken, wat vaak een andere strategie is dan wanneer je wilt ranken op Google.
Alhoewel we eerder kannibalisatie aankaartten als nadeel (wat het ook is!) kan het adverteren verkopen via Bol.com of verkopen via Amazon ook positieve gevolgen hebben voor je eigen webshop. Wanneer je naamsbekendheid creëert via bijvoorbeeld de Bol marketplace, dan zullen de kopers ook bekend zijn met je naam.
Mochten ze in de toekomst dan specifiek naar jouw eigen producten zoeken, is de kans er dat de klant direct op de naam van jouw webshop gaat zoeken en zo bij je eigen webshop terecht komt.
Zodoende profiteer je van de marketplace zonder dat je de extra marge op de verkoop hoeft te betalen.
Alleen met het besluiten om te verkopen via Bol.com of verkopen via Amazon betekent niet dat je gegarandeerd succes hebt op de marketplace. Hiervoor zul je onder andere de presentatie van je producten moeten optimaliseren. Belangrijk is dus dat je een concreet plan hebt voordat je daadwerkelijk overgaat op marketplace advertising. Als je Ecoteers ingeschakeld om dit te doen, zullen we onderstaande 4 stappen met je doorlopen om zo tot een zo goed mogelijk marketplace plan te komen.
We bespreken jouw wensen en ontwikkelen een duidelijk plan waarin we je kunnen helpen om succesvol te verkopen op Bol en Amazon. Zo weet je zeker dat de presentatie van je producten in orde is en er een duidelijke strategie achter het adverteren via een marketplace zit.
Als je als webshop actief bent op een grote marketplace als de Bol marketplace of Amazon marketplace, dan weet je gelijk dat je qua vindbaarheid in Google goed zit. De focus gaat dan niet naar online vindbaarheid, maar jezelf onderscheiden op de marketplace zelf.
Marketplace advertising wordt steeds interessanter naarmate dit concept populairder wordt. Steeds meer grote online retailers bieden dit aan, waardoor je als kleinere reseller kunt profiteren van de vindbaarheid en naamsbekendheid van de overkoepelende webshop.
Alhoewel het enkele nadelen met zich meebrengt is het aanbieden van je product op een marketplace bijna altijd het overwegen waard.
Er zijn een tal van centrale marketplaces te vinden. Onze aanraders zijn onder andere het verkopen via Amazon of Bol.com marketplaces. Dit zijn erg bekende namen in de webshop wereld (Amazon internationaal en Bol nationaal).
Als je optimaal wilt adverteren via een marketplace en jezelf wilt onderscheiden, dan zul je het maximale moeten halen uit je presentatie op het platform. Dit kan onder andere met duidelijke productbeschrijvingen, competitieve prijzen en pakkende afbeeldingen, maar ook een snelle reactietijd wanneer er bijvoorbeeld een klacht is.
Alhoewel de link met marketplace advertising en duurzaamheid moeilijk te vinden is, willen we onze marketplace expertise toch combineren met het supporten van duurzame initiatieven en het helpen van duurzame startups.
Als klant krijg je dus naast service op maat ook de garantie dat je actief bijdraagt aan een duurzamer en groener Nederland.
Wij zetten ons met onze diensten, projecten en partners in om een positieve bijdrage te leveren aan de wereld. Wij geloven er heilig in dat wanneer marketing voor goede zaken wordt ingezet, dit een verschil kan maken.
Bernadottelaan 13
3527 GA, Utrecht
030 - 227 04 75
info@ecoteers.nl
Demmersweg 32
7556 BN, Hengelo
030 - 277 04 75
Nederland