Plan gratis audit

Vul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    De 5 belangrijkste SEA-trends: neem een voorsprong op 2024

    Het jaar 2023 heeft aanzienlijke veranderingen teweeggebracht in de wereld van SEA, en deze trend zal zich ook in 2024…

    ā€¢ 5 min. leestijd
    SEA trends 2024

    Het jaar 2023 heeft aanzienlijke veranderingen teweeggebracht in de wereld van SEA, en deze trend zal zich ook in 2024 voortzetten. Wil je je nu alvast uitgebreid voorbereiden op het jaar 2024 en een voorsprong hebben bij het implementeren van de allernieuwste SEA trends? In dit artikel lees je meer over de opkomende ontwikkelingen in de wereld van SEA en hoe je gebruik kan maken van slimme tips.Ā 

    De toekomst van SEA

    In 2023 werden er aanzienlijke stappen gezet op het gebied van SEA-trends, waarbij AI een prominentere rol kreeg en Social Media platforms een aanzienlijke impact hadden. Bovendien hebben brede zoekwoorden en diverse advertentietypen de klantreis veranderd. Als bedrijf dien je al deze veranderingen serieus te nemen. Het is echter verstandig om nu al een voorsprong te nemen in de aanloop naar SEA trends 2024. Maar wat zijn nou de trends of tips waar je iets mee moet in de toekomst van SEA?Ā 

    1. Artificial intelligence blijft groeien

    AI-chatbots zijn momenteel bijzonder populair en worden overal voor ingezet. Ze kunnen problemen onderzoeken en oplossen. Het is als bedrijf van groot belang om deze bots te benutten als informatiebron. Zo kun je een overzicht maken van de zoekopdrachten die in de recente periode zijn binnengekomen. Evalueer deze informatie en gebruik deze om te adverteren met nieuwe en gewenste zoektermen. Let op: los daarvan is het is uiteraard belangrijk om nog steeds je eigen unieke content te maken voor de ads.

    1. De val van third party cookies

    De tijd is aangebroken dat er afscheid zal moeten worden genomen van de 3rd party cookies. Als bedrijf moet je nu de noodzakelijke stappen nemen om je te ontdoen van deze cookies, omdat je SEA-remarketingstrategie er niet langer op kan bouwen. Maar welk alternatief heb je nu om aan waardevolle data te komen? De aanbeveling is om te investeren in een nieuw systeem waarmee je op een betrouwbare manier toegang kunt krijgen tot first-party data. Hiermee kun je diepgaande inzichten verkrijgen over je klanten, die als basis kunnen dienen voor je advertentiestrategieƫn.

    1. Videocampagnes aan de top

    Een van de belangrijkste SEA-trends voor 2024 zal ongetwijfeld gericht zijn op videocampagnes. In de afgelopen jaren is de rol van video’s steeds prominenter geworden in de wereld van campagnes. Kortere video’s hebben de voorkeur van consumenten, omdat ze snel, informeel en visueel aantrekkelijk zijn. Wil je je doelgroep op een snelle, visuele en effectieve manier bereiken? Dan is investeren in hoogwaardige videocampagnes een must. Op deze manier kun je niet alleen snel je doelgroep bereiken, maar ook je merkidentiteit en producten effectief communiceren.

    1. De opkomst van DemandGen

    DemandGen is een AI-aangedreven campagnetype dat steeds meer in de schijnwerpers staat. Dit campagnetype zal een belangrijke SEA-trend zijn in 2024. DemandGen is specifiek ontworpen om creativiteit te stimuleren en vraag te genereren. Het hoofddoel van deze campagnetype is om consumenten te helpen aansprekende content te ontdekken. Hieruit kunnen we afleiden dat DemandGen nauw moet worden geĆÆntegreerd in je socialmediastrategie. Als je een voorsprong wilt behalen in de toekomst van SEA, is het zeker de moeite waard om je te verdiepen in DemandGen.

    1. TikTok de nieuwste zoekmachine voor jongeren

    TikTok is een van de meest bekende socialmediaplatforms ter wereld. Het is een veelgebruikt platform, vooral onder jongeren, waardoor hun klantreis vaak begint op TikTok. Op dit platform zoeken jongeren naar oplossingen voor hun problemen, waardoor TikTok nu ook wordt beschouwd als een zoekmachine. Veel TikTok-gebruikers ontdekken nieuwe merken en producten via dit sociale mediaplatform. Het platform beweert zelfs dat dit percentage op 58 ligt. Wil je ook de jongere generatie bereiken? Maak dan gebruik van Google Ads-campagnetypes zoals DemandGen. Hiermee wordt je bedrijf zichtbaar aan het begin van de klantreis.

    Bereik jouw doelgroep dankzij SEA

    Door de nieuwste SEA-trends te volgen, kom je steeds dichter bij je doelgroep. Dit verhoogt de bekendheid van je merk en zo kun je weer groeien in 2024! Neem dus de tijd om zorgvuldig te overwegen hoe je dit wilt aanpakken en welke boodschap je wilt overbrengen. Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je SEA-strategie en ben je benieuwd waar jouw online kansen liggen? Plan dan een gratis audit in met een van onze ads experts om samen te bespreken hoe we jouw bedrijf kunnen laten opvallen!

    Dit artikel via

    Meer interessante berichten

    Klaar om te groeien?

    Sluit je aan bij 300+ partners die zijn gegroeid middels een online marketing strategie die werkt. Ontvang gratis persoonlijk advies.

    4.9 uit 85 beoordelingen