Advertenties uitbesteden? Dat is niet altijd de beste zet. Lees hier waarom:

Is de tijd rijp om een marketingcampagne te laten opzetten door een extern marketingbureau? 
Bij Ecoteers herkennen we al snel of dit inderdaad een slimme zet is voor een bedrijf en of wij daarin doelmatig van dienst kunnen zijn. Daarom geven wij altijd onze eerlijke mening over of een samenwerking met ons zijn vruchten zal afwerpen. 
We zien het vaker gebeuren dat bedrijven er tegen aan zijn gelopen dat ze veel budget besteed hebben aan marketing maar hier geen goede resultaten voor terug zien. Waarom dit gebeurt lees je in onze gratis PDF
Wij bij Ecoteers geven altijd eerlijk onze mening en kunnen jou daarom 100% garantie geven over onze SEO-services als wij wel samenwerken. 

Het is het resultaat dat telt

Wat relevant is voor je begint:

Onze co-founder, Peter Dragsta, staat altijd klaar voor een kennigsmakingsgesprek waarin hij kijkt naar de behoeftes van jouw organisatie of bedrijf. Peter maakt een inschatting van wat een potentiële samenwerking met Ecoteers voor jou kan opleveren. 

Bij Ecoteers denken we aan de lange termijn. Daarom geven we altijd eerlijk advies op wat wij voor jou kunnen betekenen en geven wij 100% garantie van groei als we de samenwerking aangaan. 

Wij helpen jou met scoren op Bing

Effectieve advertenties in elkaar zetten is geen simpel karweitje, dat weten we bij Ecoteers maar al te goed. Wij passen onze vele jaren ervaring toe om jouw onderneming te helpen groei te bereiken door een succesvolle advertentiecampagne. 

Dit begint met het in kaart brengen van de eigenschappen van jouw bedrijf en de producten of diensten die het aanbiedt. Vervolgens doen we onderzoek naar de doelgroep klanten en hoe we die het beste kunnen aanspreken. 

Of Bing ads uiteindelijk de meest geschikte keuze zijn voor jouw bedrijf geven we vervolgens een eerlijk oordeel over. Bij ons staat namelijk centraal dat jij het meeste uit jouw marketingbudget haalt. 

Toch klaar voor Bing ads? Wij staan klaar om jouw bedrijf organische te laten groeien

Wanneer wij samenwerken met een bedrijf garanderen we dat dit groei teweegbrengt, omdat we vertrouwen in onze expertise.

    Duurzame samenwerkingen

    Succesverhalen

    We hebben in alle jaren met een zeer breed scala aan bedrijven en organisaties samengewerkt op allerlei verschillende vlakken van marketing. Bij Ecoteers kijken we het liefst op hoe we op de lange termijn een partnerschap kunnen kweken waar we allebei beter van worden. Lees de verhalen van enkele van onze vorige klanten:

    De Buren

    De Buren

    De nieuwe website in combinatie met volledige herziene teksten zorgt voor een toename in de traffic.
    Meer informatie

    Social Impact Factory

    Social Impact Factory

    Door middel van het structureel plaatsen van blogs een toename in maandelijks verkeer.
    Meer informatie

    Ons Bing ads marketing team

    We stellen je alvast voor aan enkele van onze medewerkers die jouw onderneming straks gaan helpen met het opzetten van een Bing ads campagne.

    Annick Bodewes
    Copywriter | SEO specialist

    Hoe kunnen we je van dienst zijn?

      Hoofdkantoor:
      Bernadottelaan 13
      3527 GA, Utrecht
      Nederland

      Kantoor Hengelo
      Demmersweg 32
      7556 BN, Hengelo
      Nederland

      Kantoor Tilburg
      Meutestraat 14
       5042 XK, Tilburg
      Nederland

      We delen graag wat we weten

      Onze kennisbank

      Bij Ecoteers hebben we inmiddels een breed team van professionals die dankzij vele jaren ervaring veel kennis hebben vergaard. Maar al te graag delen zij deze kennis in de samenwerking met onze partners, maar ook hier en daar in explainer artikelen die wij plaatsen in onze kennisbank. Kennis is er ten slotte om gebruikt te worden. 

      Groei voor jouw bedrijf met Bing ads

      Het verbeteren van je vindbaarheid in Google kan zeer positieve resultaten hebben voor het succes van je bedrijf. Toch is zoekmachineoptimalisatie of SEO optimalisatie voor veel bedrijven nog onbekend gebied binnen de marketing activiteiten. Vaak wordt er dan gezocht naar een externe SEO specialist. Ook bij het Ecoteers marketing bureau in Utrecht staan onze SEO specialisten voor je klaar.

      Door te kiezen voor een zoekmachine optimalisatie specialist, kun je de positie van je webshop of webpagina verbeteren. Hoe beter je website geoptimaliseerd is, hoe meer verkeer je op je website krijgt.

      Wat zijn Bing ads?

      Bing ads zijn advertenties die weergegeven worden op Bing, de zoekmachine en tegenwoordig ook chatbot van Microsoft. Bing is een tegenhanger van Google’s populaire zoekmachine. Bing is nog kleiner dan Google’s zoekmachine, maar is in populariteit aan het toenemen. Op het moment worden zo’n grofweg 5-10% van alle zoekopdrachten vanaf desktop computers met Bing uitgevoerd. Dit is per maand goed voor zo’n ongeveer 5,5 miljard zoekopdrachten. 

      Bing ads

      Net zoals Google het aanbiedt aan bedrijven om te adverteren op hun platsformen, staan er tussen de resultaten van een zoekopdracht met Bing ook advertenties. Net zoals bij Google ads worden plekken waar een advertentie geplaatst kan worden geveild. 

      Bing ads biedt veel features die gebruikers van Google ads ook bekend zullen zijn, namelijk het kunnen instellen van de doelgroep voor de advertentie, de relevante zoekwoorden opgeven, alleen betalen voor daadwerkelijke kliks en handige data overzichten en analyses, onder andere.

      seo tekst

      Websites die snel laden en geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik scoren ook hoger bij Google SEO. Het zijn vaak punten die door veel bedrijven over het hoofd wordt gezien. Door een SEO specialist zoals Ecoteers in te schakelen kun je gemakkelijk je zoekmachine optimalisatie uitbesteden en je website hoger in Google te laten scoren.

      Bing ads vs Google ads

      Bing is een stuk kleiner dan Google, wat betekent dat een advertentie op Bing een minder groot publiek bereikt dan op Google. Toch kan adverteren op Bing aantrekkelijk zijn voor sommige bedrijven om de volgende redenen:

      • Bing is de standaard zoekmachine van alle producten van Microsoft, waaronder Windows en de internetbrowser Edge. Er is dus zeker sprake van een aanzienlijk hoeveelheid mensen die de zoekmachine gebruiken. 
      • Omdat Google zo populair is, is er ontzettend veel concurrentie tussen bedrijven om bovenaan de zoekresultaten te komen voor bepaalde zoekwoorden. Het kan afhankelijk van het type producten van jouw bedrijf dus erg lastig zijn om relevant aanwezig te zijn op Google, terwijl dit op Bing wel te bereiken valt met het gegeven marketingbudget.
      • Doordat er minder concurrentie is op Bing, zijn de kosten per advertentie ook lager. Dit betekent dat een euro besteed op Bing evenveel of zelfs meer kan bereiken dan wanneer dezelfde euro aan advertenties op Google besteed wordt.
      • Bing ads heeft een partnerschap met Yahoo Search. Advertenties die draaien via Bing ads worden ook tussen resultaten op Yahoo Search getoond, wat de reikwijdte van deze advertenties vergroot. 
      • Net zoals Google’s Performance Max biedt Microsoft ook bepaalde vormen van kunstmatige intelligentie aan om de effectiviteit van advertenties te verbeteren.
      • Uit onderzoek blijkt dat er zo’n 136 miljoen mensen alleen gebruik maken van Bing voor hun zoekopdrachten. Deze doelgroep valt dus überhaupt niet te bereiken met Google ads. 

      Bing ads kosten

      Uit onderzoek blijkt dat de cost-per-click, ofwel hoewel geld er besteed moet worden voordat er 1 internetgebruiker op een advertentie klikt, rond de 30% lager liger op Bing. De gemiddelde kosten voor 1 click zijn op Adwords, ofwel Google ads, ongeveer $2. Op Bing is dit rond de $1,5. 

      De conversion rate, dus hoeveel mensen die klikken op de add ook daadwerkelijk een aankoop doen, ligt op Bing rond de 3%, iets lager dan op Google waar het rond de 3,5% ligt. Wel is het zo dat Bing gebruikers over het algemeen meer te besteden hebben dan Google gebruikers. Afhankelijk van het soort producten dat jouw bedrijf verkoopt kan dit een relevante factor zijn voor het maken van een keuze tussen de twee advertentiediensten. 

      Zoekmachine optimalisatie: Veelgestelde Vragen

      Bing ads is een dienst die Microsoft aanbiedt aan bedrijven om te advertenties te plaatsen tussen de resultaten van zoekopdrachten die gemaakt worden met de Bing zoekmachine. Wanneer iemand zo’n zoekopdracht maakt, verschijnen er relevante advertenties bovenaan de lijst met resultaten. Deze advertenties zijn gerelateerd aan de specifieke zoekopdracht en de zoekwoorden die de Bing gebruiker opgegeven heeft. 

      Bing ads zijn een krachtig hulpmiddel om meer verkeer naar de website van jouw bedrijf te krijgen en klanten te werven. Hoewel Bing als zoekmachine kleiner is dan Google, heeft Bing nog steeds een aanzienlijk aandeel in het totaal aantal zoekopdrachten dat er vanaf desktop computers uitgevoerd wordt. Dit komt omdat Bing de standaard zoekmachine is op Windows en Edge, de browser van Microsoft. Advertenties op Bing zijn gemiddeld goedkoper dan op Google maar hebben ook een iets lagere conversiewaarde. Qua effectiviteit tegenover kosten kunnen Bing advertenties soms beter uitvallen dan Google advertenties. 

      Er zijn enkele voordelen die het gebruiken van Bing ads heeft ten opzichte van Google ads. Bing heeft een kleiner marktaandeel dan Google, maar nog steeds een groot aantal gebruikers aangezien het de standaard zoekmachine is op Windows en Edge, alsmede dat Bing ads ook worden geplaatst bij Yahoo Search zoekopdrachten. 

      Adverteren op Bing valt qua cost-per-click zo’n 30% lager uit dan adverteren op Google. Hoewel de conversiewaarde van Bing advertenties ook ietsjes lager ligt, dat inhoudt dat iets minder van de mensen die klikken daadwerkelijk een aankoop doen, kunnen Bing advertenties toch beter uitvallen qua verhouding tussen kosten en effectiviteit. 

      Bing heeft ongeveer 140 miljoen exclusieve gebruikers. Dit zijn mensen die alleen Bing gebruiken als zoekmachine en geen enkele andere. Deze doelgroep valt dus alleen te bereiken door te adverteren op Bing. Afhankelijk van het soort producten dat jouw bedrijf aanbiedt kan dit een relevante factor zijn. 

      Zowel Bing ads als Google ads werken via een pay-per-click model. Dat houdt in dat de adverteerder alleen betaald voor de advertentie wanneer hier daadwerkelijk op geklikt wordt door de persoon aan wie de advertentie wordt getoond. 

      De gemiddelde cost-per-click, oftewel hoeveel er besteed moet worden om een advertentie te plaatsen ligt op Bing ads ongeveer 30% lager dan op Google ads. Op Bing is dit namelijk rond de $1,5. Op Google rond de $2. 

      Of je nou kiest voor Google ads of voor Bing ads, uiteindelijk zal je advertenties moeten opzetten en een campagne moeten draaien. Bij het maken van een effectieve advertentie komen veel verschillende dingen kijken, zoals scheduling, data analyse, onderzoek naar de doelgroep, een goede landing-page, remarketing, mobile optimization en ga zo maar door. Voor veel bedrijven die niet een uitgebreide marketingafdeling hebben kan het daarom lastig zijn al deze factoren mee te nemen tijdens het opzetten van een advertentiecampagne. Wij als marketingbureau helpen jouw onderneming ontzorgen door veel van deze dingen over te nemen. Dankzij onze vele jaren ervaring weten we wat werkt en hoe we ervoor zorgen dat jouw marketingbudget optimaal besteed wordt.