E-mailmarketing
E-mails met een digitale impact, dat is wat Ecoteers voor jouw bedrijf weet te realiseren.
Waarom e-mail?
Er zijn meerdere redenen om e-mailmarketing toe te voegen aan je online strategie. Ten eerste zorgt het voor meer klantenbinding. Leads en klanten kunnen exclusieve content verkrijgen van een bedrijf. Bedrijven bouwen op deze manier aan geloofwaardigheid én aan de relatie met een klant. De kracht van herhaling, informatie die aansluit op de behoefte van de klant en speciale acties kunnen een klant over laten gaan tot een aankoop. Daarbij is het een enorm schaalbaar kanaal waarvan de effectiviteit goed te meten is. Een goede toevoeging aan jouw online marketing strategie!
Vraag een gratis intakegesprek aan voor jouw organisatie!
Wil jij kijken waar kansen of verbeterpunten liggen? Laat onze professionals meekijken.
Hoe werkt e-mailmarketing precies?
E-mailmarketing is een vorm van digitale marketing waarbij er diverse e-mails verzonden kunnen worden naar leads en klanten. Voorbeelden zijn nieuwsbrieven, promotiecampagnes en evenementenmeldingen. Het voordeel van e-mailmarketing is dat het een krachtig middel kan zijn om leads te genereren en klanten te informeren over nieuwe producten en diensten. Het is natuurlijk wel belangrijk dat er een goede e-mailmarketingstrategie is. Dit zorgt ervoor dat klanten waardevolle, relevante of exclusieve informatie ontvangen via dit kanaal.
Wat gaan wij precies doen?
Intake en strategie
We voeren een eerste gesprek om jouw bedrijf, doelstellingen en doelgroep te begrijpen. We zullen deze informatie gebruiken om een aangepaste e-mailmarketingstrategie te creëren.
Bouw, ontwerp en automatisering
Ecoteers zal je helpen bij het opbouwen van een e-maillijst en ervoor zorgen dat alle contacten toestemming hebben gegeven om e-mails te ontvangen. We ontwerpen en schrijven ook visueel aantrekkelijke en responsieve e-mails die aansluiten bij het merk. Daarnaast helpen we bij het opzetten van automatiseringstools om e-mails te plannen en te verzenden en ze te personaliseren op basis van het gedrag van de ontvanger.
Testen en lanceren
Ecoteers test en verbetert de e-mails om ervoor te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de wet- en regelgeving. Vervolgens wordt de e-mailmarketingcampagne gelanceerd.
Monitoren en verbeteren
Wij volgen de prestaties van de e-mails door statistieken zoals open rates, click-through rates en conversies. We gebruiken deze gegevens om toekomstige campagnes te optimaliseren en de resultaten te verbeteren.
Follow-up en betrokkenheid
Vervolgens kun je leads en klanten binden die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en vergroot je de kans dat ze betalende klanten worden.
Duurzame ondernemingen
Duurzame samenwerking
Bij ons draait duurzaamheid niet alleen om bomen planten en groene beslissingen maken. Wij gaan ook voor duurzame samenwerkingen met onze partners. Dit doen we op de volgende manier:
Kennis delen
Wij kijken altijd of jouw organisatie wellicht zelf activiteiten kan overnemen. Het abonnement is daarom maandelijks opzegbaar. Je kunt natuurlijk altijd afschalen of opschalen. Zo kunnen wij onze skills weer op andere vlakken gebruiken indien nodig.
Verduurzaming stimuleren met korting
Wij hopen dat de bedrijven en ondernemers in ons netwerk ook actief bezig gaan met verduurzamen de komende jaren. Daarom willen wij dit actief stimuleren. Als je klant bent bij Ecoteers, kun je korting verdienen op jouw maandelijkse pakketprijs als jouw organisatie verduurzaamt.
Circulair pricing model: prijs op basis van benodigde kennis, duurzaamheid & draagkracht
Wij hanteren bij Ecoteers een speciaal prijssysteem.
Benodigde Kennis
Allereerst zijn niet alle campagnes en teksten hetzelfde. Het is voor onze schrijvers uiteraard makkelijker om over laagdrempelige thema’s te schrijven dan over complexe technologieën of software.
Duurzaamheid & Draagkracht
Wij gaan graag samenwerkingen aan met andere duurzame organisaties. Zo graag zelf dat wij kortingen geven die al snel kunnen oplopen. In het geval van kleine duurzame ngo’s waar wij zelf achter staan is er van alles mogelijk.
Heb jij een duurzame organisatie of werk je bij een duurzame organisatie? Koop dan geen pakket, maar vul even het contactformulier in. We komen dan graag met je in gesprek en doen met liefde water bij de wijn.
Ons team
Ben jij benieuwd wie er gaat werken aan jouw vraagstuk? Onze e-mailmarketing expert helpt je graag verder.
Hoe kunnen we je van dienst zijn?
Hoofdkantoor:
Bernadottelaan 13
3527 GA, Utrecht
Nederland
Kantoor Hengelo
Demmersweg 32
7556 BN, Hengelo
Nederland
Email:
info@ecoteers.nl
Kennis is er om te delen
Onze kennisbank
We delen graag onze kennis op het gebied van content, daarom schrijven onze schrijvers periodieke blogs over de laatste trends in het land van copywriting. Deze zijn allemaal te vinden in onze kennisbank. Hieronder de laatste artikelen die geschreven zijn door onze schrijvers.


Een tekst herschrijven: wat kun je ermee bereiken?
Het schrijven en distribueren van goede, inhoudelijke teksten die iets vertellen over jouw merk of product zijn een belangrijk element binnen jouw marketingstrategie. Een copywriter


Blog schrijven tips: de 7 handigste weetjes
Blog schrijven? Blogs zijn net zoals vlogs, helemaal van deze tijd. Toch is het moeilijk om verkeer te krijgen op een website. Naarmate je maanden


Hoe kom ik hoger in Google zoekresultaten?
Het overgrote deel van Nederland gebruikt Google als zoekwebsite. Google is de perfecte ingang om meer verkeer naar jouw website te trekken. Hoe hoger jouw
Klanten krijgen terwijl je slaapt? Het kan allemaal
Marketing automation is het gebruik van software en technologie om diverse marketingtaken simpeler te maken. Dit wordt onder andere gedaan door flows, die voor leads nurtering zorgen, de marketingprestaties maximaliseren én de samenwerking verbeteren tussen marketing en sales. Flow en automation zorgen simpelweg voor beter gekwalificeerde leads bij sales. Voorbeelden hiervan zijn welkomst flows, informatieve flow met gerichte inhoud, het binden van inactieve abonnees en informatie die gewonnen is uit enquêtes.
Tips & tricks voor e-mail marketing
Wij geven al een aantal tips weg die je moet weten als je aan de slag gaat met e-mailmarketing.


Tip 1. Onderwerp en professionaliteit
Zorg ervoor dat de titel de doelgroep direct aanspreekt. Daarnaast moet de content relevant zijn voor de doelgroep én van goede kwaliteit zijn.
Tip 2. Te veel CTA’s en let op met afbeeldingen
Probeer overmatige call to actions te vermijden. Het is niet alleen vervelend om te veel buttons in de mail te hebben staan, het maakt het verkeer ook trager. Zorg dat de buttons op de juiste plek staan en het direct duidelijk is welke actie er kan worden ondernomen. Daarnaast werkt beeld natuurlijk altijd goed, maar gebruik alleen een aantal beelden die relevant zijn. Als je te veel afbeeldingen gebruikt belanden de mails vaker in de spam en dat is natuurlijk zonde!
Tip 3. Niet overtreden van de wet (GDPR/AVG)
Dit spreekt voor zich, toch zijn de richtlijnen voor het versturen van een mailing niet altijd even duidelijk. Het is niet toegestaan om het vakje ‘’inschrijven voor nieuwsbrief’’ automatisch aan te vinken. Ook is het handig om erop te letten dat de ‘’unsubscribe’’ knop goed vindbaar is, omdat dit volgens Nederlandse wet verplicht is.
Tip 4. Actief opbouwen en onderhouden van je mailinglijst
Zorg voor een up-to-date mailinglijst én zorg ervoor dat je landingspagina’s, campagnes en SEO allemaal op orde zijn.
Tip 5. Gebruik geautomatiseerde flows én leadscoring mogelijkheden
Dankzij geautomatiseerde flows bereik je de juiste doelgroep en dankzij leadscoring weet je precies welke leads niet over het hoofd gezien mogen worden. Super handig en efficiënt!
Onderneem direct actie
Hoe helpt Ecoteers?
Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen over hoe je e-mailmarketing het beste kunt inzetten? Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan met onze specialisten via onze contactpagina of bel naar 030 227 04 75. Wij helpen je graag verder!