E-mailmarketing

E-mails met een digitale impact, dat is wat Ecoteers voor jouw bedrijf weet te realiseren.

Waarom e-mail?

Er zijn meerdere redenen om e-mailmarketing toe te voegen aan je online strategie. Ten eerste zorgt het voor meer klantenbinding. Leads en klanten kunnen exclusieve content verkrijgen van een bedrijf. Bedrijven bouwen op deze manier aan geloofwaardigheid én aan de relatie met een klant. De kracht van herhaling, informatie die aansluit op de behoefte van de klant en speciale acties kunnen een klant over laten gaan tot een aankoop. Daarbij is het een enorm schaalbaar kanaal waarvan de effectiviteit goed te meten is. Een goede toevoeging aan jouw online marketing strategie!

Vraag een gratis intakegesprek aan voor jouw organisatie!

Wil jij kijken waar kansen of verbeterpunten liggen? Laat onze professionals meekijken.

    Hoe werkt e-mailmarketing precies?

    E-mailmarketing is een vorm van digitale marketing waarbij er diverse e-mails verzonden kunnen worden naar leads en klanten. Voorbeelden zijn nieuwsbrieven, promotiecampagnes en evenementenmeldingen.  Het voordeel van e-mailmarketing is dat het een krachtig middel kan zijn om leads te genereren en klanten te informeren over nieuwe producten en diensten. Het is natuurlijk wel belangrijk dat er een goede e-mailmarketingstrategie is. Dit zorgt ervoor dat klanten waardevolle, relevante of exclusieve informatie ontvangen via dit kanaal.

    Wat gaan wij precies doen?

    Intake en strategie

    We voeren een eerste gesprek om jouw bedrijf, doelstellingen en doelgroep te begrijpen. We zullen deze informatie gebruiken om een aangepaste e-mailmarketingstrategie te creëren.

    Bouw, ontwerp en automatisering

    Ecoteers zal je helpen bij het opbouwen van een e-maillijst en ervoor zorgen dat alle contacten toestemming hebben gegeven om e-mails te ontvangen. We ontwerpen en schrijven ook visueel aantrekkelijke en responsieve e-mails die aansluiten bij het merk. Daarnaast helpen we bij het opzetten van automatiseringstools om e-mails te plannen en te verzenden en ze te personaliseren op basis van het gedrag van de ontvanger.

    Testen en lanceren

    Ecoteers test en verbetert de e-mails om ervoor te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de wet- en regelgeving. Vervolgens wordt de e-mailmarketingcampagne gelanceerd.

    Monitoren en verbeteren

    Wij volgen de prestaties van de e-mails door statistieken zoals open rates, click-through rates en conversies. We gebruiken deze gegevens om toekomstige campagnes te optimaliseren en de resultaten te verbeteren.

    Follow-up en betrokkenheid

    Vervolgens kun je leads en klanten binden die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en vergroot je de kans dat ze betalende klanten worden.

    Duurzame ondernemingen

    Duurzame samenwerking

    Bij ons draait duurzaamheid niet alleen om bomen planten en groene beslissingen maken. Wij gaan ook voor duurzame samenwerkingen met onze partners. Dit doen we op de volgende manier:

    Kennis delen

    Wij kijken altijd of jouw organisatie wellicht zelf activiteiten kan overnemen. Het abonnement is daarom maandelijks opzegbaar. Je kunt natuurlijk altijd afschalen of opschalen.  Zo kunnen wij onze skills weer op andere vlakken gebruiken indien nodig.

    Verduurzaming stimuleren met korting

    Wij hopen dat de bedrijven en ondernemers in ons netwerk ook actief bezig gaan met verduurzamen de komende jaren. Daarom willen wij dit actief stimuleren. Als je klant bent bij Ecoteers, kun je korting verdienen op jouw maandelijkse pakketprijs als jouw organisatie verduurzaamt. 

    Circulair pricing model: prijs op basis van benodigde kennis, duurzaamheid & draagkracht

    Wij hanteren bij Ecoteers een speciaal prijssysteem. 

    Benodigde Kennis
    Allereerst zijn niet alle campagnes en teksten hetzelfde. Het is voor onze schrijvers uiteraard makkelijker om over laagdrempelige thema’s te schrijven dan over complexe technologieën of software.

    Duurzaamheid & Draagkracht
    Wij gaan graag samenwerkingen aan met andere duurzame organisaties. Zo graag zelf dat wij kortingen geven die al snel kunnen oplopen. In het geval van kleine duurzame ngo’s waar wij zelf achter staan is er van alles mogelijk. 

    Heb jij een duurzame organisatie of werk je bij een duurzame organisatie? Koop dan geen pakket, maar vul even het contactformulier in. We komen dan graag met je in gesprek en doen met liefde water bij de wijn.

    Ons team

    Ben jij benieuwd wie er gaat werken aan jouw vraagstuk? Onze e-mailmarketing expert helpt je graag verder.

    Hoe kunnen we je van dienst zijn?

      Hoofdkantoor:
      Bernadottelaan 13
      3527 GA, Utrecht
      Nederland

      Kantoor Hengelo
      Demmersweg 32
      7556 BN, Hengelo
      Nederland

      Kennis is er om te delen

      Onze kennisbank

      We delen graag onze kennis op het gebied van content, daarom schrijven onze schrijvers periodieke blogs over de laatste trends in het land van copywriting. Deze zijn allemaal te vinden in onze kennisbank. Hieronder de laatste artikelen die geschreven zijn door onze schrijvers. 

      Klanten krijgen terwijl je slaapt? Het kan allemaal

      Marketing automation is het gebruik van software en technologie om diverse marketingtaken simpeler te maken. Dit wordt onder andere gedaan door flows, die voor leads nurtering zorgen, de marketingprestaties maximaliseren én de samenwerking verbeteren tussen marketing en sales. Flow en automation zorgen simpelweg voor beter gekwalificeerde leads bij sales. Voorbeelden hiervan zijn welkomst flows, informatieve flow met gerichte inhoud, het binden van inactieve abonnees en informatie die gewonnen is uit enquêtes.

      Tips & tricks voor e-mail marketing

      Wij geven al een aantal tips weg die je moet weten als je aan de slag gaat met e-mailmarketing.

      seo copywriting

      Tip 1. Onderwerp en professionaliteit

      Zorg ervoor dat de titel de doelgroep direct aanspreekt. Daarnaast moet de content relevant zijn voor de doelgroep én van goede kwaliteit zijn.

      Tip 2. Te veel CTA’s en let op met afbeeldingen

      Probeer overmatige call to actions te vermijden. Het is niet alleen vervelend om te veel buttons in de mail te hebben staan, het maakt het verkeer ook trager. Zorg dat de buttons op de juiste plek staan en het direct duidelijk is welke actie er kan worden ondernomen. Daarnaast werkt beeld natuurlijk altijd goed, maar gebruik alleen een aantal beelden die relevant zijn. Als je te veel afbeeldingen gebruikt belanden de mails vaker in de spam en dat is natuurlijk zonde!

      Tip 3. Niet overtreden van de wet (GDPR/AVG)

      Dit spreekt voor zich, toch zijn de richtlijnen voor het versturen van een mailing niet altijd even duidelijk. Het is niet toegestaan om het vakje ‘’inschrijven voor nieuwsbrief’’ automatisch aan te vinken. Ook is het handig om erop te letten dat de ‘’unsubscribe’’ knop goed vindbaar is, omdat dit volgens Nederlandse wet verplicht is. 

      Tip 4. Actief opbouwen en onderhouden van je mailinglijst

      Zorg voor een up-to-date mailinglijst én zorg ervoor dat je landingspagina’s, campagnes en SEO allemaal op orde zijn.

      Tip 5. Gebruik geautomatiseerde flows én leadscoring mogelijkheden

      Dankzij geautomatiseerde flows bereik je de juiste doelgroep en dankzij leadscoring weet je precies welke leads niet over het hoofd gezien mogen worden. Super handig en efficiënt!

      Onderneem direct actie

      Hoe helpt Ecoteers?

      Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen over hoe je e-mailmarketing het beste kunt inzetten? Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan met onze specialisten via onze contactpagina of bel naar 030 227 04 75. Wij helpen je graag verder!