Conversie optimalisatie, op deze manier verbeter jij je website met CRO

Krijg je wel veel bezoekers op jouw website, maar vallen de conversies tegen?
Met conversie optimalisatie verbeter jij je website. Maar hoe doe je dat eigenlijk en wat is CRO precies?
Wanneer je Ecoteers als CRO specialist aan neemt gaan wij een conversie analyse maken voor conversieratio optimalisatie. Zo haal jij meer uit je website!

Ga voor resultaat

Deze stappen moet je doorlopen voordat je begint met CRO:

Wil jij eerst meer informatie ontvangen over hoe wij als coversie optimalisatie bureau jou kunnen helpen? Plan dan een gratis gesprek in!

Wij gaan altijd voor een eerlijk advies, want langetermijnpartnerschappen zijn voor ons het meest waardevol. Daarom kunnen wij onze 100% groei garantie ook aanbieden aan degenen waar wij wel mee gaan samenwerken.

 

Wat is CRO?

Voordat je weet wat wij precies kunnen betekenen voor jou, is het handig om te verdiepen in de CRO betekenis.

Waar staat de CRO afkorting voor?

CRO staat voor ‘conversion rate optimalisation’. In het Nederlands wordt het vaak conversie optimalisatie genoemd. Wat je misschien opvalt is dat het woord rate eruit wordt gelaten. De ‘rate’ of ratio is de verhouding tussen het aantal bezoekers op de website en de conversies die je hieruit krijgt. Met conversie optimalisatie wil je deze ratio dus omhoog krijgen, zodat je meer conversies per bezoeker hebt. 

Wat zijn conversies?

Met conversies doelen we op acties die je wilt dat de klant maakt. Dit is voor iedere website weer anders. Heb je een webshop, dan wil je natuurlijk dat klanten een product kopen. Maar heb je een informerende pagina met affiliate marketing, dan wil je dat bezoekers op de affiliate link klikken. Er zijn dus heel veel verschillende conversies. 

Conversie optimalisatie betekenis

Wij helpen bij website conversie optimalisatie

Uiteraard wil iedere website de conversie optimaliseren. Maar dit is nog niet zo makkelijk gedaan. Ecoteers kan je helpen bij het verbeteren van de CRO.

Ten eerste gaan we kijken naar het aantal bezoekers van de website. Zonder bezoekers ga je natuurlijk geen conversies krijgen. Blijkt dit niet goed te zijn, dan kan Ecoteers je ook helpen bij het verbeteren van de SEO-score van je website. De SEO-score zegt iets over de vindbaarheid van de website in een zoekmachine. Hoe hoger de score, hoe meer bezoekers je website krijgt.

Vervolgens gaan we kijken naar het type conversies dat je nodig hebt. We kunnen conversies opdelen in twee soorten, microconversies en macroconversies. Microconversies kunnen worden gezien als kleine stappen die klanten zetten richting het grote doel. Dit is bijvoorbeeld aanmelden voor de nieuwsbrief of het aanmaken van een account. Macroconversies kunnen worden gezien als het hoofddoel, bijvoorbeeld een product verkopen. Door het aantal microconversies te verhogen, zorg je uiteindelijk voor meer macroconversies.

Benieuwd hoe Ecoteers de CRO kan verbeteren? Ga voor gegarandeerde groei

Wij vertrouwen op onze services. Daarom geven wij een 100% garantie van groei die past bij elk budget.

    Duurzame samenwerkingen

    Succesverhalen

    Ecoteers houdt zich niet alleen bezig met conversie optimalisatie, maar bijvoorbeeld ook met SEO- en SEA-optimalisatie. Hier zie je een aantal van onze projecten. Door communicatie en samenwerking met de klant willen wij het hele traject helpen, van het verbeteren van de website voor meer bezoekers tot CRO optimalisatie. Zo willen we werken aan een sterk en groen netwerk in Nederland.

    De Buren

    De Buren

    De nieuwe website in combinatie met volledige herziene teksten zorgt voor een toename in de traffic.
    Meer informatie

    Social Impact Factory

    Social Impact Factory

    Door middel van het structureel plaatsen van blogs een toename in maandelijks verkeer.
    Meer informatie

    Hoe kunnen we je van dienst zijn?

      Hoofdkantoor:
      Bernadottelaan 13
      3527 GA, Utrecht
      Nederland

      Kantoor Hengelo
      Demmersweg 32
      7556 BN, Hengelo
      Nederland

      Kantoor Tilburg
      Meutestraat 14
       5042 XK, Tilburg
      Nederland

      Hoe werkt conversie optimalisatie

      Het is aan te raden een CRO specialist in te zetten voor conversie optimalisatie. Een conversie optimalisatie specialist kan namelijk helpen bij CRO marketing door kennis die de specialist heeft en door analyses. Een CRO analyse die wij bij Ecoteers veel gebruiken is A/B-testen. Bij dit type conversie analyse vergelijken we twee (of meer) varianten van dezelfde website. Door bijvoorbeeld teksten, afbeeldingen en links aan te passen worden de verschillende websites vergeleken op het aantal conversies dat ze krijgen. De beste variant wordt vervolgens gebruikt. 

      Gebruik conversie optimalisatie tools

      Als CRO specialist maken wij gebruik van verschillende conversie optimalisatie tools. Deze tools kun je uiteraard zelf ook gebruiken, maar Ecoteers adviseert en ondersteunt in het gebruik van de tools. Zo kunnen we samen de conversie verhogen op jouw website.

      Microsoft Clarity

      De tool die wij het meest gebruiken is Microsoft Clarity. Microsoft Clarity is een tool waar je inzichten op kunt doen voor conversie optimalisatie. Bij Microsoft Clarity kun je gebruik maken van verschillende features die je kunnen helpen. Ten eerste biedt het programma heatmaps. Hiermee zie je waar veel gescrold wordt en waar geklikt wordt. Zo weet je op welke punten je de website moet aanpassen. Ook maakt Clarity recordings van website bezoeken. Zo kun je ook zien waar bezoekers heen gaan en waar ze op klikken. Wat Microsoft Clarity nog meer biedt en andere tools niet (of minder goed) is een dashboard. Het dashboard geeft een beter beeld van de informatie over de hele website. 

      Microsoft clarity CRO marketing


      Hotjar

      Een andere tool die veel gebruikt wordt is Hotjar. Net als Microsoft Clarity geeft ook Hotjar verschillende inzichten in waar je kunt werken aan conversie optimalisatie op een website. Ook bij Hotjar kun je inzichten krijgen door heatmaps van pagina’s en door recordings van de website. Wat Hotjar echter heeft en Microsoft Clarity niet zijn surveys. Vraag aan bezoekers van je website met welk doel ze op jouw website zijn en waarom ze voor deze hebben gekozen en niet voor een website van een concurrent. Hotjar biedt daarentegen geen duidelijk dashboard waar je alle overzichtelijke informatie kunt vinden. 

      Je vraagt je nu misschien af waarom je een CRO specialist nodig hebt als je zelf ook gebruik kunt maken van deze conversie optimalisatie tools. 

      Om conversie te optimaliseren, moet je ten eerste weten welke delen van de website je moet verbeteren. Daar helpen deze tools bij. De tools kunnen je echter niet helpen bij hoe je het gaat verbeteren. Hiervoor heb je een CRO expert nodig. Wij kunnen je bijvoorbeeld helpen door een A/B-test uit te voeren en kunnen de vindbaarheid van de website verbeteren zodat er meer verkeer komt. Daarnaast zullen we ook adviseren en ondersteunen bij het gebruik van de conversie optimalisatie tools of zullen wij in overleg de conversie analyse met deze tools uitvoeren. 

      Bij Ecoteers zijn we altijd 100% eerlijk. Zo garanderen wij ons succes. Als bij de gratis audit blijkt dat wij je niet kunnen helpen, omdat het niet binnen het budget past, dan zullen wij dit eerlijk aangeven. Maar wanneer je voor Ecoteers kiest als CRO bureau zullen we er alles aan doen om de CRO te verbeteren.

      Conversie optimalisatie: Veelgestelde Vragen

      CRO of Conversion Rate Optimalisation is het verbeteren van de mate waarin bezoekers op een website voor conversies zorgen. Conversies zijn acties die je wilt dat de klant maakt. Heb je een webshop, dan wil je bijvoorbeeld dat klanten een product kopen. 

      Met conversie optimalisatie bedoelen we het verbeteren van het percentage conversies op een website. Dit percentage slaat op hoeveel procent van de bezoekers op een website daadwerkelijk iets kopen. Een conversie kan ook zijn dat de bezoekers een link aanklikken of zich aanmelden voor een nieuwsbrief. 

      Een CRO specialist helpt je met conversatieratio optimalisatie. Hiervoor worden tools gebruikt die inzichten geven in waar websites verbeterd kunnen worden. Vervolgens gaat de conversie specialist kijken op welke manier de website verbeterd kan worden. Dit doet hij aan de hand van een conversie analyse.