Contentstrategie – het plannen, creëren en beheren van relevante content.
Wat is contentstrategie? En heeft mijn bedrijf er een nodig?
Een doordachte contentstrategie is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Als je met jouw website hoger wilt scoren op Google is het cruciaal om de juiste content op het juiste moment te publiceren.
Door het plannen, creëren en beheren van content, zul je niet alleen meer bezoekers aantrekken, maar groeit ook het vertrouwen dat bezoekers in jouw bedrijf hebben.
Bij Ecoteers zijn we op zoek naar partners waar we langdurig mee kunnen samenwerken. Daarom geven we altijd eerlijk onze mening en bieden we 100% garantie over onze SEO-services.
Resultaat boeken met content
Contentstrategie checklist:
- Stap in de schoenen van je doelgroep
- Identificeer meetbare doelstellingen
- Vergroot betrokkenheid met een contentplanning – publiceer consistent!
- Zorg voor continuïteit door prestaties te blijven analyseren
- Wijk niet zomaar af van de contentstrategie
- Adopteer niet achteloos de contentstrategie van een concurrent
- Voorkom overmatige herhaling van zoekwoorden
Bij Ecoteers willen we graag duurzame samenwerkingen opbouwen met onze partners. Wij geven daarom altijd eerlijk advies en bieden een 100% groei garantie 100% voor onze SEO-diensten.
Ben jij benieuwd hoe een contentstrategie jouw bedrijf verder zou kunnen helpen? Plan dan een gratis audit in met onze co-founder Peter Dragstra.
samenwerken aan een contentstrategie, hoe ziet dat eruit?
Wat is contentstrategie?
Om het aantal bezoekers op jouw platform te laten groeien, is het belangrijk dat potentiële klanten jouw website vinden na het invoeren van een zoekwoord in Google. Een contentstrategie helpt je met het plannen, creëren en beheren van relevante content die relevante bezoekers aantrekt. Aan de hand van onze analyse leggen we waar verbetering mogelijk is, en hoe we dit realiseren.
Kick-off brainstormsessie
In deze fase leren wij tijdens een brainstormsessie jouw bedrijf en doelgroep beter kennen. Hier is voor ons van belang om te achterhalen op welke ‘keywords’ jouw doelgroep zoekt. Daarnaast is het van belang om te specificeren of we ons richten op een contentstrategie B2B, contentstrategie social media of wellicht een hele specifiek gerichte contentstrategie Facebook. Omdat jij je klanten beter kent dan wij, doen we dat samen.
Keyword onderzoek
Met de verzamelde informatie uit de brainstormsessie duiken wij achter onze laptops om, met behulp van onze software, alle data te analyseren en op basis hiervan een plan te maken. Wat het laaghangende fruit? Welke aspecten vragen om langetermijnplanning?
Presentatie van de resultaten
Om ervoor te zorgen dat de neuzen te allen tijde dezelfde kant op blijven staan, presenteren we na het onderzoek de resultaten. Er is in deze fase nog alle ruimte om bij de sturen dus het is belangrijk alle verwachtingen op transparante wijze met elkaar te delen. Op deze manier kunnen we zorgen dat de contentstrategie betekenis krijgt.
Maandelijkse update
Het uiteindelijke doel van de contentstrategie is om hoger te scoren op Google. Daarom kun je van onze maandelijks een update verwachten waarin we de huidige rankings delen.
Scoren met contentstrategie!
Wat is contentstrategie?
Waarom contentstrategie draait om een doordachte planning, heeft te maken met het algoritme van zoekmachines. Wanneer je hoog wilt scoren bij Google is het van belang om inhoudelijke contentpublicaties te plannen, creëren en te beheren. Zo behoud je overzicht en grip op het succes van je website.
Onze ervaren copywriters zijn enorm gedreven om de online vindbaarheid van jouw website vergroten, en dragen met hun SEO-proof teksten bij aan hogere conversies. Bij Ecoteers geven wij 100% garantie op organische groei.
Mist er binnen jouw bedrijf een structurele aanpak als het gaat om content, of is er momenteel überhaupt geen contentstrategie?
Bij Ecoteers helpen we je graag verder met het opstellen van een contentstrategie b2b, contentstrategie social media of zelfs een contentstrategie facebook.
Toch klaar voor SEO? Ga voor gegarandeerde organische groei
Wij vertrouwen op onze services. Daarom geven wij een 100% garantie van groei die past bij elk budget.
Samenwerken aan de toekomst
Succesverhalen
Wij zijn trots op onze samenwerkingen en delen graag enkele casussen die laten zien waarom contentstrategie succesvol is. Door duurzame samenwerkingen te realiseren met onze partners bouwen we als contentstrategie bureau aan een netwerk van ondernemingen die het goede voorbeeld geven.
De Buren
De Buren
Social Impact Factory
Social Impact Factory
Wat is contentstrategie? Vraag het ons team!
Ben je benieuwd welke collega’s ervoor gaan zorgen dat jouw contentstrategie betekenis krijgt? Een paar leden van ons fanatieke team stellen zich graag aan je voor.
Hoe kunnen we je van dienst zijn?
Hoofdkantoor:
Bernadottelaan 13
3527 GA, Utrecht
Nederland
Kantoor Hengelo
Demmersweg 32
7556 BN, Hengelo
Nederland
Kantoor Tilburg
Meutestraat 14
5042 XK, Tilburg
Nederland
Email:
info@ecoteers.nl
Kennis is er om te delen
Kleine vehalen met grote impact
Onze tekstschrijvers delen graag hun kennis en ervaringen in hun periodieke blogs over uiteenlopende onderwerpen. Blader door onze kennisbank om meer te leren over onderwerpen als het reilen en zijlen binnen een contentstrategie bureau, contentstrategie B2B, facebook contentstrategie of contentstrategie social media. Ook als je meer wilt weten over waarom contentstrategie een onmisbare schakel is van SEO, kun je dit allemaal vinden in onze kennisbank. Hieronder zie je de laatste artikelen van onze schrijvers.
Een tekst herschrijven: wat kun je ermee bereiken?
Het schrijven en distribueren van goede, inhoudelijke teksten die iets vertellen over jouw merk of product zijn een belangrijk element binnen jouw marketingstrategie. Een copywriter
Blog schrijven tips: de 7 handigste weetjes
Blog schrijven? Blogs zijn net zoals vlogs, helemaal van deze tijd. Toch is het moeilijk om verkeer te krijgen op een website. Naarmate je maanden
Becoming B Corp: Hoe word je B Corp?
In het eerste artikel in onze Becoming B Corp serie bespraken we alle ins- en outs van het B Corp label: het certificaat voor organisaties
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor jouw bedrijf
Het optimaliseren van je ranking in Google kan direct zijn vruchten afwerpen. Desalniettemin staat zoekmachineoptimalisatie voor veel organisaties nog laat op het prioriteitenlijstje. Vaak wordt er dan gezocht naar een extern contentstrategie bureau. Ook bij Ecoteers staan onze SEO specialisten voor je klaar om meer te vertellen over waarom contentstrategie het verschil kan maken.
Door te kiezen voor een SEO-marketeer, kun je de positie van je website verbeteren. Geef je contentstrategie betekenis en geniet van hogere conversies!
Wat is contentstrategie?
Wat is contentstrategie?
Om met jouw website hoger te scoren op Google is het cruciaal om de juiste content op het juiste moment te publiceren. Met een contentstrategie breng je structuur en overzicht aan in dit proces. Door te plannen, creëren en beheren van teksten, zul je niet alleen het bezoekersverkeer laten groeien, maar groeit ook het vertrouwen dat bezoekers in jouw merk hebben.
Waarom contentstrategie?
Waarom contentstrategie?
Om jouw online doelen te behalen, is het belangrijk om de juiste doelgroep te benaderen. Met een contentstrategie breng je dit in kaart. Richt je bedrijf zich voornamelijk op bedrijven? Schrijf dan een plan dat specifiek gericht is op contentstrategie B2B. Wil je met jouw product de show stelen bij jongeren? Schrijf dan een Facebook contentstrategie of contentstrategie social media. Met contentstrategie Facebook kun je ook nauwkeurig selecteren op leeftijdsgroepen.
Handige tool: Met contentstrategie Facebook kun je ook denken aan het bereiken van specifieke leeftijdsgroepen of groepen op basis van andere demografische aspecten. Hiermee kun je jouw doelgroep nog nauwkeuriger voorzien van geoptimaliseerde content.
Wat is contentstrategie B2B?
Wanneer je je voornamelijk richt op het aantrekken van bedrijven, kun je je afvragen waarom contentstrategie van toegevoegde waarde is. Om voor te blijven op de concurrent kan contentstrategie B2B je helpen met de volgende aspecten:
Het aanbieden van betrouwbare informatiebronnen zorgt ervoor dat klanten die zoeken naar sectorspecifieke informatie, graag op jouw website blijven hangen. Hiermee vergroot je ook het vertrouwen dat bedrijven in jouw merk hebben, en groei je naar een expertpositie.
Door het gebruikersverkeer op jouw website te verhogen, ontstaan er mogelijkheden om het raakvlak met potentiële klanten te vergroten en hiermee leads te genereren.
Wat is contentstrategie social media?
Social media en Facebook zijn belangrijke platformen als het gaat om het effectief bereiken van je doelgroep. Waarom contentstrategie social media belangrijk is, lees je hier onder:
Content is specifieker gericht op je doelgroep, en dus relevanter. Hiermee zorg je ervoor dat je doelgroep niet alleen je website bezoekt, maar ook blijft hangen.
Structuur en consistentie is essentieel op social media. Met jouw doordachte contentstrategie kun je beter plannen en overzicht bewaren.
Door continuïteit in analyses aan te brengen ben je veel beter op de hoogte van je prestaties en kun je je strategie aanpassen wanneer nodig.
Zoekmachine optimalisatie: Veelgestelde Vragen
Om het aantal bezoekers op jouw platform te laten groeien, is het belangrijk dat potentiële klanten jouw website vinden na het invoeren van een zoekwoord in Google. Een contentstrategie helpt je met het plannen, creëren en beheren van relevante content die relevante bezoekers aantrekt.
Een contentstrategie bureau is een instantie die jou advies kan geven op het gebied van SEO. Daarnaast kunnen ze je helpen een contentstrategie op te stellen. Vaak is dit onderdeel van bedrijf met algehele expertise op het gebied van digitale marketing, zoals dat bij Ecoteers het geval is.
Door het plannen, creëren en beheren van content, zul je direct meer bezoekers aantrekken. Daarnaast groeit ook het vertrouwen dat bezoekers in jouw bedrijf hebben. Er zijn nog vele andere manieren om jouw contentstrategie betekenis te geven. Het belangrijkste is dat het doel in lijn ligt met het karakter van jouw doelgroep.