Plan gratis audit

Vul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Wat je moet weten over de Social Media Marketing trends van 2023

    In de snel evoluerende wereld van vandaag, waarin trends en ontwikkelingen op het gebied van Social Media Marketing razendsnel veranderen,…

    Rosalie van der Stege min. leestijd
    social media marketing

    In de snel evoluerende wereld van vandaag, waarin trends en ontwikkelingen op het gebied van Social Media Marketing razendsnel veranderen, wordt gesproken over onder andere de opkomst van nieuwe platforms en de impact van video content. De groei van Social Media Marketing gaat gestaag door en naar verwachting zal dit in de komende jaren verder groeien. Om je te helpen up-to-date te blijven met de nieuwste trends op het gebied van Social Media Marketing, presenteren we hier de laatste trends.

    Snelle content

    Maak je al korte video’s op verschillende platforms zoals Instagram of TikTok? Zo niet, dan is het hoog tijd om ermee te beginnen. Vandaag de dag zoeken gebruikers naar beknopte en informatieve content die hen snel en duidelijk kan laten zien waar een bepaald product en/of dienst voor staat. De trend ‘short form video trend’, waarbij een informatieve video slechts enkele seconden tot enkele minuten duurt, is dus erg efficiënt. Om je doelen te bereiken en potentiële nieuwe klanten aan te trekken, moet een bedrijf zich richten op het creëren van korte ‘scrollable’ content. 

    Stories blijven relevant

    Maak jij al veel Social Media stories? In 2023 is dit nog steeds een populaire manier om snel en eenvoudig informatie te delen met je klanten. Het creëert een band met je publiek, door hen een kijkje achter de schermen te geven, maar je kunt jouw volgers ook snel en eenvoudig informeren over nieuwe updates. In de afgelopen maanden zijn stories erg gestegen in populariteit en wordt er verwacht dat ze zullen blijven stijgen in gebruik, hierdoor is het erg belangrijk om dit toe te voegen aan je Social Media Marketing.

    Augmented Reality en Virtual Reality

    AR en VR zijn de afgelopen jaren steeds prominenter geworden, met grote stappen richting de bekende Metaverse. Hierin kunnen gebruikers zich bevinden in een virtuele wereld. Het lijkt echter nog ver in de toekomst te liggen. Niettemin is het een concept dat snel evolueert en een aanzienlijke impact zal hebben op Social Media Marketing. Daarom is het nu al essentieel voor bedrijven om voorop te lopen en te begrijpen hoe ze AR en VR kunnen benutten. Onderzoek hoe je boeiende Sociale Media-ervaringen kunt creëren, zodat je je diensten en producten op een aantrekkelijke manier aan je klanten kunt presenteren.

    Zet live streaming in

    Deze trend en ook wel genoemde strategie is steeds meer aan het licht gekomen rondom de Social Media Marketing van vele bedrijven. Het is een eenvoudige manier om als bedrijf in contact te komen met je publiek en een band te creëren met zowel je huidige als potentiële klanten. Je kunt door gebruik te maken van live streaming effectief een nieuw product of dienst laten zien en vragen beantwoorden. Het geeft zoals stories een kijkje achter de schermen en creëert een gevoel van eerlijke en authentieke inhoud, wat tegenwoordig ook erg belangrijk is. Sta jij ervoor open om kort de tijd te nemen om je nieuwe producten of diensten te introduceren? Dan is live streaming een interessante trend om je meer in te verdiepen.

    Influencer Marketing op grote en kleine schaal

    Influencers die op verschillende platforms samenwerken met bedrijven om aandacht te vestigen op nieuwe producten en/of diensten, dat zie je constant voorbij komen. Dit is een populaire trend die in 2023 blijft voortduren. Door gebruik te maken van influencers bereikt een bedrijf een breder publiek, wat helpt om nieuwe relaties aan te gaan met potentiële klanten. Toch vindt er in 2023 een subtiele verandering plaats binnen influencer marketing. Bedrijven zullen naar verwachting niet langer de nadruk leggen op de “grootste” influencers, maar eerder op de zogenaamde micro-influencers. Deze influencers hebben weliswaar een kleiner aantal volgers, maar hebben wel een grotere betrokkenheid. Hierdoor kunnen bedrijven zich meer richten op een specifieke doelgroep, om zo meer doelgerichte reclamecampagnes en gebruikersvoorkeuren te creëren.

    Bereik de juiste doelgroep via Social Media

    Op de verschillende Social Media platforms consistent een relevante update creëren is niet altijd even eenvoudig. Daarom helpen we je er graag bij. Wil jij opvallende en passende templates gebruiken en aan je klanten laten zien waar je mee bezig bent? Plan dan een gratis kennismakingsgesprek met ons in, om te bekijken hoe we dit samen kunnen optimaliseren!

    Dit artikel via

    Meer interessante berichten

    interactieve-content-ecoteers-
    ecoteers-content-marketing-trends-2024
    ecoteers-data-driven-content-2024
    duurzaam ondernemen
    Gemeente Utrecht duurzaamheid Ecoteers
    duurzaamheidssubsidie ecoteers
    sustainability manager
    duurzame werkplek
    duurzame vacatures ecoteers
    duurzame samenwerkingen ecoteers
    cursus opleiding duurzaamheid ecoteers
    social media content plan
    lokale seo tactieken
    Linkbuilding en AI
    geavanceerde SEO tools gebruiken
    SEO en digital PR
    SEO met AI
    SEO en digital PR
    the promised forest
    Sustainable marketing Ecoteers
    Sustainable marketing Ecoteers
    SEA trends 2024
    online advertising de beste strategie
    social media marketing
    website laten maken
    tips rebranding
    bedrijf verduurzamen tips
    sustainability manager
    energielabel c kantoren
    marketing in de metaverse
    marketing 2022
    The Goal 13 Impact Platform report
    duurzaam op reis
    Google updates - Ecoteers
    Tone of Voice - Ecoteers
    het beloofde bos
    Sustainable marketing Ecoteers
    the promised forest
    Sustainable marketing Ecoteers
    duurzaam op reis
    the promised forest
    het beloofde bos
    Sustainable marketing Ecoteers

    Klaar om te groeien?

    Sluit je aan bij 300+ partners die zijn gegroeid middels een online marketing strategie die werkt. Ontvang gratis persoonlijk advies.

    4.9 uit 85 beoordelingen