Plan gratis audit

Vul de onderstaande gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Wanneer is het juiste moment om voor rebranding te kiezen?

    In deze zakelijke dynamische wereld is de kracht van een sterke merkidentiteit van onschatbare waarde. Het is natuurlijk wel belangrijk…

    Rosalie van der Stege min. leestijd
    tips rebranding

    In deze zakelijke dynamische wereld is de kracht van een sterke merkidentiteit van onschatbare waarde. Het is natuurlijk wel belangrijk om te erkennen dat de meest succesvolle merken ook innoveren en veranderen om aantrekkelijk en relevant te blijven voor hun doelgroep. Maar wanneer is nou een goed idee om voor rebranding te kiezen? Laten we daar eens dieper op ingaan.

    Een sterke marktpositie dankzij rebranding

    Dankzij merkherkenning gaan klanten sneller over tot een aankoop. Herkenbaarheid, vertrouwen wekken en begrepen worden zijn voorwaarden om de juiste klanten binnen te halen. Daarbij is een sterk brand design een belangrijke basis. Wanneer resoneert deze nog en wanneer is het tijd om te restylen? Er zijn een aantal zaken waardoor jouw bestaande branding wellicht niet meer helemaal voldoet:

    • Nieuwe markttrends en marktpositie

    Het is belangrijk om te beseffen dat de wereld om ons heen voortdurend verandert. Markttrends verschuiven en consumentenvoorkeuren kunnen veranderen. Jouw bedrijf innoveert bovendien ook. In zo’n omgeving is het noodzakelijk voor merken om mee te groeien, zodat ze niet achterhaald raken. Als je merkt dat je branding niet langer resoneert met je eigen waarden, de doelgroep of markttrends, kan dit een teken zijn dat het tijd is voor een rebranding.

    • De doelgroep en concurrentie is veranderd

    Als je merkt dat je huidige merkidentiteit niet meer aantrekkelijk is voor je gewenste klanten, is het een goed moment om opnieuw naar je merkwaarden en je branddesign te kijken. Daarnaast kan verandering in concurrentie ook van invloed zijn. Als nieuwe spelers de markt betreden en dreigen te overschaduwen, kan rebranding helpen om je unieke waarde beter (visueel) te communiceren.

    • Het is tijd om te vernieuwen

    Het kan ook zijn dat er bij de opstart van je bedrijf voor een bepaalde branding is gekozen en hierbij een aantal huisstijlelementen zijn gecreëerd die nu niet meer matchen met de professionaliteit van jouw merk. Zo kan een logo gedateerd zijn, het kleurpallet niet de juiste uitstraling bieden of een verouderde merkboodschap niet meer passend zijn. Als je merkt dat je visuele identiteit niet langer passend is, kan een rebranding je merk een frisse en moderne uitstraling geven.

    • Herpositionering en waardepropositie

    Bedrijven kunnen uiteraard ook evolueren en ontwikkelen binnen een bepaalde tijd, soms zelfs in een andere richting dan oorspronkelijk het plan was. Als je je merk wilt herpositioneren in een nieuwe markt of je waardepropositie wilt aanpassen, kan rebranding een goede strategische zet zijn. Het kan helpen om je nieuwe visie en boodschap duidelijk over te brengen bij de gewenste klanten en partners.

    Rebranding: frisse start

    Rebranding is niet alleen een snelle verandering van het kleurenpalet of een lettertype, maar is een strategische overweging waarbij je kiest voor een (nieuwe) duidelijke merkidentiteit en een bijpassende visuele identiteit, die volledig wordt doorgevoerd in het bedrijf. Een doordacht design is dus belangrijk, waarbij je (opnieuw) herkenbaarheid creëert bij de juiste klanten.

    Wil jij een nieuw brand design?

    Als je merkt dat je merk niet langer resoneert met je doelgroep, kan rebranding de oplossing zijn om je merk een nieuwe impuls te geven en een sterke positie in de markt in te nemen. Wanneer is het dan het juiste moment? Als jij ziet dat het door één van de bovenstaande oorzaken noodzakelijk is om actie te ondernemen. Jij kent je bedrijf tenslotte het beste. Hulp nodig? Dat kan al door onze kennissessies te volgen en zelf van start te gaan of door een expert mee te laten kijken. Zo kun jij snel je marktpositie verbeteren! Neem contact met ons op voor een gratis intake.

    Dit artikel via

    Meer interessante berichten

    interactieve-content-ecoteers-
    ecoteers-content-marketing-trends-2024
    ecoteers-data-driven-content-2024
    duurzaam ondernemen
    Gemeente Utrecht duurzaamheid Ecoteers
    duurzaamheidssubsidie ecoteers
    sustainability manager
    duurzame werkplek
    duurzame vacatures ecoteers
    duurzame samenwerkingen ecoteers
    cursus opleiding duurzaamheid ecoteers
    social media content plan
    lokale seo tactieken
    Linkbuilding en AI
    geavanceerde SEO tools gebruiken
    SEO en digital PR
    SEO met AI
    SEO en digital PR
    the promised forest
    Sustainable marketing Ecoteers
    Sustainable marketing Ecoteers
    SEA trends 2024
    online advertising de beste strategie
    social media marketing
    website laten maken
    tips rebranding
    bedrijf verduurzamen tips
    sustainability manager
    energielabel c kantoren
    marketing in de metaverse
    marketing 2022
    The Goal 13 Impact Platform report
    duurzaam op reis
    Google updates - Ecoteers
    Tone of Voice - Ecoteers
    het beloofde bos
    Sustainable marketing Ecoteers
    the promised forest
    Sustainable marketing Ecoteers
    duurzaam op reis
    the promised forest
    het beloofde bos
    Sustainable marketing Ecoteers

    Klaar om te groeien?

    Sluit je aan bij 300+ partners die zijn gegroeid middels een online marketing strategie die werkt. Ontvang gratis persoonlijk advies.

    4.9 uit 85 beoordelingen