On page SEO: Wat houdt dit in en hoe optimaliseer je het?
Als je aan de slag gaat met SEO, dan zijn veel verschillende on page SEO factoren die de zichtbaarheid van de pagina vergroten.
Wil je je vindbaarheid optimaliseren? Dan gaat het niet alleen om keywords in teksten. Ook lay-out en kwaliteit doen ertoe.
Klaar voor een all-in optimalisatieslag? Wij helpen je zodat op alle on page SEO factoren een 10 scoort.
Optimaliseer je pagina's
Wat je moet weten over on page SEO
- Zoekmachines kijken naar het pakket on page factoren om te bepalen of de content matcht met zoekvragen
- On page SEO gaat om allerlei aspecten op de pagina. Zichtbaar én achter de schermen.
- Geoptimaliseerde content zorgt voor betere zichtbaarhied én hogere click through rates in zoekmachines.
- Als on page SEO op alle vlakken in orde is, betekent dat niet dat je overal op nummer 1 staat. Off page SEO speelt ook een rol in een sterke SEO strategie.
- Één goede pagina is niet hetzelfde als een goed scorende en converterende website.
Wil jij een eerlijk advies of jouw website klaar is om aan de slag te gaan met on page SEO? Plan dan een gratis audit in met onze co-founder Peter Dragstra.
Wij gaan altijd voor transparantie. Als de basis van de website nog niet goed staat, zullen we dat eerlijk aangeven voordat we aan de slag gaan. Zo investeer je niet voor niets.
een seo traject met ecoteers
Als je wilt profiteren van betere vindbaarheid, heb je een goede SEO strategie nodig. Aan de hand van deze kapstok kun je on page en off page SEO factoren optimaliseren. Wij bieden je stap voor stap de handvaten om hiervan te profiteren.
Kick-off sessie
Voordat we aan de slag gaan met SEO onderzoek en een optimalisatie advies, willen we jouw organisatie leren kennen. Wat is jullie doelgroep, waar wil je wel en vooral niet op gevonden worden en welke vaktermen passen bij jullie?
SEO onderzoek
Met deze input gaan wij vervolgens aan de slag. We doen SEO onderzoek waarin de huidige on page SEO aspecten worden geanalyseerd. Wat gaat er al goed op jouw website en waar liggen on page optimalisatiekansen?
We koppelen dit aan een algehele SEO strategie, die we ook from scratch voor je kunnen opzetten als deze er nog niet is of wel een upgrade kan gebruiken.
Optimaliseren voor on page SEO
We kruipen weer achter onze schermen vandaan om onze bevindingen met je te delen. We lichten de resultaten toe zodat je begrijpt waar de kansen liggen. Ook doen we een voorstel voor een SEO plan. Daarin combineren we de basisstrategie met laaghangend fruit om direct van te gaan profiteren.
We stemmen altijd onderling af wat je zelf wilt oppakken – met of zonder onze hulp – en wat je bij ons uitbesteed.
Maandelijkse rapportage
On page zoekmachine optimalisatie is leuk, maar je bent natuurlijk benieuwd naar de resultaten. Daarom geven wij elke maand een rapportage. We monitoren de veranderingen en zijn transparant over de effecten ervan. Zien we dat we moeten schakelen? Dan hoor je het.
Wij helpen jou groeien
De kwaliteit van content op jouw website staat aan de basis van online succes. Dat moet dan ook altijd voorop staan. Om jouw website te optimaliseren, loont het daarbij wel om te weten welke factoren belangrijk zijn.
In onze analyses onderzoeken we alle on page SEO factoren, zodat je ontdekt op welke aspecten je de website kunt verbeteren. Dat gaat verder dan één alinea aanpassen. On page zoekmachine optimalisatie hangt samen met diverse factoren. Vindbaarheid is geen 1 + 1 =2, maar een vermenigvuldiging van diverse factoren. Wij geven je de inzichten en tools om die score steeds verder te verbeteren.
Onze inhouse copywriters zijn gespecialiseerd in het inrichten van pagina’s die op alle on page SEO factoren goed scoren. We combineren sterke en overtuigende teksten met een gebruiksvriendelijke en converterende inrichting.
On page SEO optimaliseren? Profiteer van betere posities
Wij vertrouwen op onze services. Daarom geven wij een 100% garantie van groei die past bij elk budget.
Duurzame samenwerkingen
Succesverhalen
Wij hebben al een groot aantal klanten bijgestaan om hun positie op Google te verbeteren. Hieronder volgen enkele van deze projecten. Bovendien zijn we altijd samen met onze klanten op zoek naar manieren om de samenwerking te versterken. Met als doel: het opzetten van een krachtig en duurzaam netwerk in Nederland
De Buren
De Buren
Social Impact Factory
Social Impact Factory
Ons SEO team
Ben je benieuwd naar wie jou gaat helpen met on page zoekmachine optimalisatie op jouw website? Maak kennis met een paar van onze fanatieke SEO teamleden.
Aan de slag met on page SEO?
Hoofdkantoor:
Bernadottelaan 13
3527 GA, Utrecht
Nederland
Kantoor Hengelo
Demmersweg 32
7556 BN, Hengelo
Nederland
Email:
info@ecoteers.nl
Kennis is er om te delen
Onze kennisbank
We delen graag onze kennis op het gebied van content. Daarom delen onze schrijvers periodieke blogs over de laatste trends in het land van zoekmachine optimalisatie. Deze zijn allemaal te vinden in onze kennisbank. Hieronder zie je de laatste artikelen van onze schrijvers.
Een tekst herschrijven: wat kun je ermee bereiken?
Het schrijven en distribueren van goede, inhoudelijke teksten die iets vertellen over jouw merk of product zijn een belangrijk element binnen jouw marketingstrategie. Een copywriter
Blog schrijven tips: de 7 handigste weetjes
Blog schrijven? Blogs zijn net zoals vlogs, helemaal van deze tijd. Toch is het moeilijk om verkeer te krijgen op een website. Naarmate je maanden
Becoming B Corp: Hoe word je B Corp?
In het eerste artikel in onze Becoming B Corp serie bespraken we alle ins- en outs van het B Corp label: het certificaat voor organisaties
Zoekmachine optimalisatie on page
Goede, gebruiksvriendelijke content is de basis van online zichtbaarheid. Dat moet ten allen tijde voorop staan. Om te bepalen of jouw pagina dit biedt, gebruiken zoekmachines verschillende indicatoren. En die factoren kennen we door en door. Zo kunnen we je pagina’s effectief optimaliseren. Jij profiteert van organische groei.
On page SEO aspecten
Benieuwd welke focuspunten er allemaal zijn als je aan de slag gaat met on page zoekmachine optimalisatie? We zetten er een paar voor je op een rij.
- Gebruik van de juiste zoektermen (keywords). Ons SEO onderzoek maakt inzichtelijk welke termen jouw doelgroep gebruikt om te zoeken. Welke vragen leven er bij hen en welke behoeftes weerspiegelen die? Maar ook: welke exacte termen houd je aan? Jouw vakjargon kan wel de meest kloppende term zijn, maar als je doelgroep die niet kent of gebruikt, zul je ook andere termen met dezelfde betekenis willen gebruiken.
- Zet visuele content in. Afbeeldingen en video's zijn essentieel voor een goede paginabeleving. Met alt teksten zorg je ervoor dat zoekmachines herkennen dat de media past bij de inhoud en ook los herkend wordt als zoekresultaat.
- Een heldere URL structuur. Niemand leest een URL zou je zeggen. Zoekmachines wel. Een URL vertelt daarbij iets over de structuur van de website en helpt Google herkennen of de content past bij zoekvragen.
- Sterke title tags en metabeschrijving. Kies een aantrekkelijke paginatitel die weergeeft waar je pagina over gaat. Zo klikken zoekers er sneller op in Google en ga je van vindbaarheid naar organische groei.
- Interne links met de juiste anchor teksten. Links naar andere pagina's op je website laten zien welke informatie je allemaal biedt. Het helpt lezers en zoekmachines om je website te begrijpen en geeft vindbaarheid een boost.
- Externe links naar autoritaire websites vergroten de betrouwbaarheid van jouw informatie.
- Mobile friendliness. Meer dan de helft van de websites worden bekeken op mobiele apparaten. Het is dus essentieel dat je website snel laadt en er goed uit ziet op smartphones.
Hoewel dit geen complete on page SEO checklist is, maar slechts een beknopte opsomming van on site SEO factoren, laat het wel zien dat er veel zaken zijn waar je rekening mee kunt houden bij het optimaliseren van je pagina’s voor zoekmachines.
On page vs. off page SEO
Als je je afvroeg wat on page optimalisatie voor zoekmachines is, dan rijst misschien ook wel de vraag wat je daarbuiten kunt doen. Wellicht heb je de term off page SEO wel eens horen vallen. Het verschil tussen deze twee spreekt eigenlijk voor zich: on page SEO gaat om factoren op je eigen website die helpen om jouw vindbaarheid te vergroten. Off page SEO gaat om wat er buiten jouw website om gebeurt. Voorbeelden van off page SEO factoren zijn backlinks (andere websites die naar jou verwijzen) en het benoemen van jouw merknaam of product op social media.
On page SEO wordt ook wel on site SEO genoemd, omdat het ook factoren betreft die je sitewide organiseert, in plaats van alleen op paginaniveau. Een SEO proof URL structuur betreft bijvoorbeeld de hele website en ook interne links gaan sitewide.
On page SEO optimalisatie: Veelgestelde vragen
On page zoekmachine optimalisatie verwijst naar factoren op je pagina die je kunt aanpassen om vindbaarheid van je content te vergroten. Zoekmachines zullen je informatie zo beter herkennen en zo kan je organisch verkeer groeien.
Voorbeelden van elementen die bij on page SEO optimalisatie komen kijken zijn: title en metatags, interne links, anchor teksten, alt tags, URL structuur, mobile friendliness en externe links. Ook het integreren van veelgebruikte zoektermen hoort bij on page zoekmachine optimalisatie.
On page SEO gaat over factoren op de website of pagina die jouw vindbaarheid vergroten. Off page SEO verwijst daarentegen naar factoren van buitenaf, die bijvoorbeeld de autoriteit van je website doen versterken en daarmee je posities in zoekmachines verbeteren.