Internationale SEO: Wat is een goede strategie en hoe rol je die uit?
Wil je internationale SEO inzetten? Dan ben je gebaat bij een sterke strategie.
Zo bereik je doelgroep in de verschillende landen waarin je actief bent, in de juiste taal. Profiteer van wereldwijd verkeer en versnel je internationale groei.
Wil je aan de slag met internationale SEO? Wij adviseren je over de mogelijkheden. Samen stellen we een internationale SEO strategie op, zodat jouw zichtbaarheid groeit.
Behaal resultaat
De voor- en nadelen van internationale SEO:
- Ga je internationaal, dan is het potentiële bereik enorm. Dat brengt kansen met zich mee.
- Door zichtbaarheid en marktaandeel in diverse landen, ben je minder afhankelijk van schommelingen in nationale economieën.
- Is jouw dienst of product makkelijk te voeren in andere landen? Dan is een internationale SEO strategie het middel om hier snel van te gaan profiteren.
- In andere landen kan de zoekvolume/keyword difficulty gunstiger liggen. Dankzij internationale SEO inspanningen ontdek je de beste kansen per markt.
- Van één taal en land naar meerdere brengt de nodige (technische) veranderingen van je website met zich mee. Daar moet je klaar voor zijn.
- Internationaal kan de concurrentie stukken hoger liggen, waardoor behaalde posities in Nederland geen garantie bieden voor andere talen en landen.
- Wanneer je de website in een extra taal aanmaakt, gaat er veel tijd zitten in het vertalen, optimaliseren én monitoren van diens prestaties. Besef dat en zorg dat je er klaar voor bent, of besteed het uit.
Wil jij een eerlijk advies of jouw website klaar is voor internationale SEO? Plan dan een gratis audit in met onze co-founder Peter Dragstra.
Wij gaan altijd voor transparantie, omdat langetermijnpartnerschappen voor ons het meest waardevol zijn. Gaan we samenwerken aan internationale SEO, dan weet je dat de basis goed staat om ook van de inspanningen te profiteren.
Als je met ons gaat samenwerken
Om wereldwijd organisch verkeer naar je website te trekken, is internationale SEO essentieel. Met een goede strategie zorg je dat de juiste bezoekers op je website belanden via hun zoekopdrachten. Wij nemen je aan de hand in dit proces.
Kick-off brainstormsessie
Voordat onze SEO specialisten aan het werk gaan, bespreken we samen op welke landen je wilt focussen, hoe de doelgroep er daar uit ziet en welke doelen je internationaal hebt. Jij kent je klanten het beste en die waardevolle informatie vormt de basis van een goede internationale SEO strategie.
Internationaal SEO onderzoek
Wij gaan aan de slag met het keyword onderzoek. We doen onderzoek naar het zoekgedrag in jullie focuslanden, analyseren de data en brengen de kansen in kaart. Dat gaat van een sterke basisstrategie voor de lange termijn tot quick wins die direct meer verkeer zullen opleveren.
De internationale SEO strategie staat
Wanneer ons onderzoek is afgerond, nemen we je mee door de resultaten. Je krijgt meer dan alleen een plan op papier. We lichten het toe, doen voorstellen en leggen een plan van aanpak voor op basis van de prioriteiten en kansen.
Daarbij kan je zelf een groot deel van de uitvoering in handen nemen, of er juist voor kiezen om dit geheel bij ons uit te besteden.
Maandelijkse rapportage
Transparantie staat aan de basis van wat we doen. Daarom brengen we je elke maand op de hoogte van de belangrijkste resultaten en ontwikkelingen, waarmee we kunnen sturen om optimaal resultaat te behalen.
Wij helpen jou internationaal zichtbaar te zijn
Kwalitatieve content staat aan de basis van ieder online succes. Dat geldt altijd en overal. Om in diverse landen zichtbaar te zijn moet je meer doen dan simpelweg je website vertalen.
Ons SEO onderzoek geeft je inzicht in het zoekgedrag in verschillende landen. Zo kun je de content op je website afstemmen op de behoeften die er in de internationale markt zijn. Onze internationale SEO strategie houdt altijd rekening met verschillen tussen landen.
Ons copywriters team is gespecialiseerd in het schrijven van inhoudelijk sterke teksten die goed scoren in zoekmachines wereldwijd. Zo groeit jouw internationale vindbaarheid.
Combineer de conversiegerichte content met een strakke website en je zult zien dat de conversieratio groeit en je je marktpositie verder verstevigt.
Klaar voor internationale SEO? Ga voor organische groei
Wij vertrouwen op onze services. Daarom geven wij een 100% garantie van groei die past bij elk budget.
Duurzame samenwerkingen
Succesverhalen
Wij hebben al een groot aantal klanten bijgestaan om hun positie op Google te verbeteren. Hieronder volgen enkele van deze projecten. Bovendien zijn we altijd samen met onze klanten op zoek naar manieren om de samenwerking te versterken. Met als doel: het opzetten van een krachtig en duurzaam netwerk in Nederland
De Buren
De Buren
Social Impact Factory
Social Impact Factory
Ons internationale SEO team
Ben je benieuwd naar wie jou gaat helpen met Zoekmachineoptimalisatie voor jouw focuslanden en doelgroepen? Maak kennis met een paar van ons fanatieke SEO teamleden.
Aan de slag met internationale SEO?
Hoofdkantoor:
Bernadottelaan 13
3527 GA, Utrecht
Nederland
Kantoor Hengelo
Demmersweg 32
7556 BN, Hengelo
Nederland
Kantoor Tilburg
Meutestraat 14
5042 XK, Tilburg
Nederland
Email:
info@ecoteers.nl
Kennis is er om te delen
Onze kennisbank
We delen graag onze kennis op het gebied van content. Daarom delen onze schrijvers periodieke blogs over de laatste trends in het land van zoekmachine optimalisatie. Deze zijn allemaal te vinden in onze kennisbank. Hieronder zie je de laatste artikelen van onze schrijvers.
Een tekst herschrijven: wat kun je ermee bereiken?
Het schrijven en distribueren van goede, inhoudelijke teksten die iets vertellen over jouw merk of product zijn een belangrijk element binnen jouw marketingstrategie. Een copywriter
Blog schrijven tips: de 7 handigste weetjes
Blog schrijven? Blogs zijn net zoals vlogs, helemaal van deze tijd. Toch is het moeilijk om verkeer te krijgen op een website. Naarmate je maanden
Becoming B Corp: Hoe word je B Corp?
In het eerste artikel in onze Becoming B Corp serie bespraken we alle ins- en outs van het B Corp label: het certificaat voor organisaties
Zoekmachine optimalisatie over landsgrenzen heen
Internationale SEO betekent niet dat je met één klap het organische verkeer uitbreidt naar de hele aardbol. Wil je buiten je vestigingsland gevonden worden omdat je hier ook je diensten of producten aanbiedt? Dan vraagt dat een gespecialiseerde aanpak per land.
Tegenvaller? Welnee. Juist met een specifieke SEO strategie per land of markt ga je internationaal succes boeken. Onze internationale SEO strategie geeft je inzichten in de verschillen tussen doelgroepen op basis van geografische locatie. Door te diversifiëren sluit de content naadloos aan bij de behoeften van de doelgroep in jouw targetlanden.
Onderdelen van een internationale SEO strategie
Ga je internationaal, dan kan het zijn dat je veel meer concurrenten hebt voor een plekje in Google. Dat is het geval wanneer er in een ander land meer aanbieders zijn die iets vergelijkbaars bieden als jij doet. Het kan ook zijn dat er veel meer mensen zoeken op voor jouw relevante zoektermen, waardoor het potentiële verkeer weer stijgt.
Hoewel de concurrentie kan toenemen, kan ook juist het tegenovergestelde gebeuren. Wellicht zijn er in jouw vestigingsland wel veel ondernemers die een vergelijkbaar product bieden, maar is dit in andere landen aanzienlijk minder. Dat biedt kansen, mits er ook behoeften zijn in de markt. Dat weet jij waarschijnlijk al.
Al deze factoren spelen een rol bij jouw internationale SEO strategie. We bouwen voort op de keuzes die jij al hebt gemaakt en voorzien je van inzichten omtrent het zoekgedrag en de kansen in zoekmachines voor de specifieke landen en talen.
Ingrediënten voor internationaal SEO succes
- Tekststijl die matcht met de cutluur
- SEO vriendelijke teksten
- Een sterke menustructuur
- Lokale backlinks per focusland
- Technische geschiktheid van je website
Internationale SEO optimalisatie: Veelgestelde vragen
Internationale SEO verwijst naar het vergroten van organisch verkeer over landsgrenzen heen. Je optimaliseert content zodanig dat je zoekmachines in diverse landen en talen jouw website weergeven, zodat je meer bezoekers krijgt.
Het begint bij het bepalen van de landen waarin je gevonden wilt worden. Zeg niet simpelweg: wereldwijd, want het zoekgedrag verschilt per land. Door hierop in te spelen profiteer je van verkeer dat je wat gaat opleveren.
Wij zeggen eerlijk: nee, dat is het niet. Je moet er de ruimte voor hebben. Een internationale SEO-strategie vraagt om voortdurend schakelen op diverse vlakken, omdat de ontwikkelingen per land en taal constant fluctueren. Hier wil je op inspelen en dat vraagt commitment.