Remarketing uitbesteden? Niet altijd een slim idee! Lees hier waarom.

Is dit het juiste moment om remarketing te gaan toepassen voor jouw organisatie?
Of remarketing daadwerkelijk wat gaat opleveren voor jouw onderneming, daar geven wij jou onze eerlijke mening over. Wij gaan de samenwerking aan als wij inschatten dat er goede resultaten te behalen vallen. Daarom bieden wij een 100% garantie van groei. 
Veel ondernemingen lopen er tegen aan dat er veel budget opgaat aan adverteren maar dit zonder gewenste resultaten. Wil je weten welke valkuilen je wat dat betreft het beste kunt vermijden? Lees het in onze gratis PDF.

Wat zijn eigenlijk mijn doelen?

Punten om mee te nemen:

Onze co-founder Peter Dragstra gaat graag met je om de tafel in een eerste kennismakingsgesprek om de behoeftes van jouw bedrijf door te spreken en zijn inschatting te maken of wij daadwerkelijk resultaten voor jouw organisatie kunnen realiseren.  

Bij Ecoteers gedijen we op partnerschappen op de lange termijn en werken we graag samen op een manier die wederzijds vruchten afwerpt. 

Wij helpen jou met interesse omzetten in aankoop

Veel geïnteresseerde belanden op websites van winkels en bedrijven die diensten aanbieden om puur en alleen even een kijkje te nemen. Het overgrote deel van deze bezoekers vertrekt vervolgens weer zonder een aankoop te doen, of zonder lid te worden. Om dit terug te zien in de cijfers kan frustrerend zijn voor jouw organisatie. Waarom zetten zoveel bezoekers net niet die laatste stap om klant te worden?

De ervaring en onderzoek vanuit de psychologie leert ons dat dit meestal niet met de producten zelf te maken heeft, maar eerder met hoe mensen simpelweg in elkaar zitten. De meeste mensen hebben namelijk simpelweg een paar extra duwtjes nodig voordat ze uiteindelijk een aankoop doen. 

Wij helpen jou om geïnteresseerde bezoekers om te zetten naar klanten. Daarvoor gebruiken we een strategie genaamd remarketing. 

Klaar voor remarketing? Wij helpen jouw bedrijf op duurzame manier te laten groeien

Voor elk budget valt er een passende strategie te bedenken. Wij vertrouwen in ons kennen en kunnen en bieden een 100% garantie van groei als wij de samenwerking aangaan.

    Samenwerken op een duurzame wijze

    Succesverhalen

    Wij hebben al een grote hoeveelheid klanten uit allerlei hoeken van de samenleving geholpen om meer uit hun marketingbudget te halen, waaronder door effectief remarketing toe te passen. Lees hieronder enkele succesverhalen: 

    De Buren

    De Buren

    De nieuwe website in combinatie met volledige herziene teksten zorgt voor een toename in de traffic.
    Meer informatie

    Social Impact Factory

    Social Impact Factory

    Door middel van het structureel plaatsen van blogs een toename in maandelijks verkeer.
    Meer informatie

    Ons (re)marketing team

    Maak kennis met enkele van onze medewerkers die jou straks zullen helpen om onder andere remarketing te gebruiken om jouw bedrijf duurzaam te laten groeien.

    Annick Bodewes
    Copywriter | SEO specialist

    Hoe kunnen we je van dienst zijn?

      Hoofdkantoor:
      Bernadottelaan 13
      3527 GA, Utrecht
      Nederland

      Kantoor Hengelo
      Demmersweg 32
      7556 BN, Hengelo
      Nederland

      Kennis? Dat doen we graag uit de doeken

      Onze kennisbank

      We hebben een team fanatieke schrijvers dat door middel van jarenlang samenwerken met veel verschillende organisaties en bedrijven brede kennis heeft opgedaan. Deze kennis delen zij maar al te graag, onder andere door explainers te schrijven die we in onze kennisbank plaatsen. 

      Bezoekers van een webpagina omtoveren tot klanten, dat doen we met remarketing

      Net zoals in een normale winkel zal een webpagina veel geïnteresseerde bezoekers krijgen die niet gelijk een aankoop doen of lid worden. Wat blijkt is dat deze groep mensen met een paar extra duwtjes in de rug uiteindelijk toch klant kunnen worden. Deze ‘duwtjes’ krijgen de vorm van advertenties en dit proces noemen we remarketing. Wat remarketing precies inhoudt lees je hier. 

      Wat is remarketing?

      Remarketing is een krachtig hulpmiddel waarmee een geïnteresseerde internetgebruiker omgezet kan worden naar koper, lid, of afnemer van een product. Uit cijfers blijkt dat maar ongeveer 2% van de mensen die voor de eerste keer op een webpagina belanden direct klant worden. Met remarketing proberen we die 98% alsnog aan te spreken. 

      Hoe werkt remarketing?

      Remarketing gaat uit van het principe dat veel mensen die voor de eerste keer op een webpagina belanden niet meteen een aankoop zullen doen of een bepaalde service zullen afnemen. Vanuit interesse belanden zij wel in eerste instantie op de wegpagina, maar er zijn vaak meerdere contactmomenten benodigd voordat deze geïnteresseerde kijkers ook daadwerkelijk klant worden. 

      seo tekst

      De doelgroep van mensen die een eerste aanraking met de producten of diensten van een bepaald merk hebben gehad vanuit hun eigen interesse is een hele belangrijke. Personen uit deze doelgroep zullen namelijk veel waarschijnlijker een product afnemen dan een ander willekeurig persoon waaraaan reclame getoond wordt. Daarom is het belangrijk dat mensen die een aanvankelijke interesse hebben getoond maar nog niet klant zijn geworden een extra duwtje in de rug krijgen door middel een aantal extra contactmomenten. Dát is remarketing.

       

      Wat is retargeting?

      Retargeting is in feite een andere naam voor remarketing. Beide termen refereren naar hetzelfde concept van het herhaaldelijk aanspreken van geïnteresseerde klanten in wording. Wanneer een geïnteresseerd persoon die de stap maakt om een product of dienst te gaan afnemen noemen we dat een “conversie.”

      Hoe werkt retargeting?

      Retargeting werkt op dezelfde manier als remarketing. Retargeting werkt volgens dezelfde drie stappen die hierboven zijn uitgelegd, namelijk het volgen van bezoekers van een website, ze onderverdelen in verschillende segmenten en ze opnieuw aanspreken met gerichte advertenties.

      Vormen van remarketing

      Dynamische remarketing

      Dynamische remarketing neemt het idee van remarketing nog een stap verder. Remarketing in haar simpelste vorm probeert alle bezoekers van een website die geen aankoop deden alsnog aan te spreken met herhaaldelijke advertenties. Alle mensen in deze doelgroep krijgen in dit geval dezelfde advertenties te zien. 

      Bij dynamische remarketing wordt er echter onderscheid gemaakt tussen al deze bezoekers gebaseerd op hun gedrag bij het eerste bezoek aan de website. Iemand die alleen naar schoenen heeft zitten kijken bij een kledingwinkel is namelijk waarschijnlijker opzoek naar een nieuw paar schoenen dan naar een warme winterjas. Dynamische remarketing bestaat over het algemeen uit drie stappen: 

      1. Het gebruik van bezoekers van een webpagina bijhouden: Bezoekers aan bijvoorbeeld een webshop krijgen het moment dat zij op de website belanden een stukje code toegewezen in de vorm van een pixel. Deze pixel volgt de bezoeker terwijl zij klikken op verschillende producten, verschillende webpagina’s bekijken, producten in en uit hun mandje halen, hoeveel tijd ze waar precies op de website besteden, onder andere. Al deze data wordt verzameld en er wordt een soort gebruikersprofiel voor iedere bezoeker aangemaakt. 

      2. Onderverdelen van de bezoekers in verschillende segmenten: Alle opgestelde gebruikersprofielen worden vervolgens ingedeeld in bepaalde segmenten. Zo kan er bijvoorbeeld een segment worden aangemaakt voor bezoekers die enkele producten in hun mandje stopten maar niet hebben afgerekend, of bijvoorbeeld een segment voor bezoekers die alleen maar op vrouwenkleding gezocht hebben op de website. 

      3. Gericht adverteren naar de verschillende segmenten: De laatste stap is om met gerichte advertenties de bezoekers opnieuw aan te spreken terwijl zij elders browsen op het internet. Alle bezoekers die alleen op vrouwenkleding zochten krijgen bijvoorbeeld alleen advertenties van vrouwenkleding te zien, aangezien zij hier dus meer interesse voor hebben getoond. Deze gerichte advertenties hebben een hogere kans van slagen dan een ‘ongerichte’ advertentie. Ongerichte advertenties zijn advertenties die zonder enige voorkennis van de doelgroep getoond worden aan mensen online. 

      Remarketing uitbesteden

      Remarketing is als concept niet zo ingewikkeld om uit te leggen, maar in de uitvoering kunnen toch enkele haken en ogen zitten die het lastig maken om remarketing daadwerkelijk toe te passen binnen de marketingstrategie van een bedrijf. In veel gevallen kan uitbesteden daarom een uitkomst zijn. 

      Door een externe partij met de nodige expertise in te schakelen is het mogelijk de kracht van remarketing toe te passen zonder hiervoor veel eigen werk te verzetten. Zeker wanneer er dynamische remarketing gebruikt wordt kan een ervaren externe partij zeer nuttig zijn. Gerichte advertenties opzetten is namelijk lang niet zo eenvoudig. En daarnaast: als de remarketing succesvol blijkt is er vaak vraag naar meerdere rondes van gerichte advertenties die up-to-date blijven met de laatste ontwikkelingen, ofwel een remarketing campagne. 

      Remarketing campagnes

      Het idee achter remarketing is zeer krachtig. Er worden namelijk per definitie klanten aangesproken die al enigszins interesse hebben getoond in bepaalde producten. Dit zorgt ervoor dat remarketing advertenties die gedraaid worden een veel hogere mate van conversie hebben dan willekeurige advertenties. 

      Zeker als de remarketing advertenties blijken kan er belang zijn voor een campagne waarin er meerdere rondes van remarketing toegepast worden. Door het uitvoeren van meerdere rondes worden er niet alleen veel meer potentiële klanten aangesproken wat zich vertaald naar meer omzet, maar kan er ook kritische informatie vergaard worden over de typische kenmerken van de klanten van een bedrijf. 

      Remarketing: Veelgestelde Vragen

      Verruit de meerderheid van de bezoekers van een website zullen niet met hun eerste bezoek direct een product kopen, een dienst afnemen, of lid worden. Remarketing is het idee om deze bezoekers uiteindelijk alsnog klant te laten worden door middel van ze herhaaldelijk aan te spreken met relevante advertenties terwijl ze op andere plekken van het internet browsen

      De bezoekers van een website worden door middel van een stukje code, een “pixel” gevolgd in hun gedrag. De pixel zorgt er ook voor dat wanneer de bezoeker de website verlaat en naar een andere website browsed deze persoon aangesproken kan worden met advertenties. Bij dynamische remarketing is er een tussenstap waarin alle bezoekers van een website op basis van hun gedrag ook ingedeeld worden in verschillende segmenten. Voor ieder segment worden er vervolgens aparte advertenties getoond. 

      Dynamisch remarketing is wat ingewikkelder in uitvoering van simpelweg ‘remarketing’, en houdt in dat bezoekers op basis van bepaalde gedragingen tijdens hun bezoek aan de website worden ingedeeld in aparte segmenten. Vervolgens worden er gerichte advertenties aan de aparte segmenten vertoond. Zo krijgt een bezoeker die alleen schoenen heeft bekeken bijvoorbeeld alleen advertenties voor schoenen.

      Remarketing is een krachtig middel om veel bezoekers van een website om te zetten naar kopers. Naar schatting koopt slechts 2% van bezoekers tijdens hun eerste bezoek een product. Met remarketing wordt de overige 98% die in eerste instantie niks kochten herhaaldelijk aangesproken met advertenties en zal een deel hiervan alsnog klant worden.