Online Advertising​

Meer leads of sales via jouw website? Dit kan door het inzetten van de juiste online advertising strategie. Door potentiële klanten te benaderen gedurende het gehele aankoopproces vergroten we de kans dat de klant voor jouw product of dienst kiest.

Wij helpen jou graag bij het maken, plaatsen, instellen en monitoren van online advertenties. Omdat kwaliteit en klanttevredenheid voor ons belangrijk is, is het mogelijk om onze services maandelijks op te zeggen.

Behaal het maximale online resultaat

Wil jij een eerlijke beoordeling van of jouw organisatie/website klaar is voor adverteren via zoekmachines? Plan dan een gratis audit in met onze co-founder Peter Dragstra. 

Wij gaan altijd voor een eerlijk advies, want langetermijnpartnerschappen zijn voor ons het meest waardevol. Daarom kunnen wij onze 100% groei garantie ook aanbieden aan degenen waar wij wel mee gaan samenwerken.


Wij laten jou gratis zien waar er kansen liggen.

Benieuwd waar voor jouw onderneming online kansen liggen? Wij helpen graag door vrijblijvend een online advertising scan uit te voeren.

    Wat gaan we precies doen?

    Ons team van online advertising specialisten stelt voor jou de juiste strategie op. Wij leggen graag uit hoe wij dat doen. 

    Kick-off brainstorm sessie

    Het opzetten van een succesvolle advertising campagne begint bij het bepalen van de doelstelling. Op basis van de doelstelling selecteren we de juiste kanalen die we in gaan zetten om de doelstelling te behalen. In deze fase leggen we de basis van de strategie voor de komende periode. Tegenwoordig is de keuze ruimer dan ooit. Daarom nemen wij het voortouw tijdens het keuzeproces en maken we je wegwijs binnen de huidige mogelijkheden.

     

    Opzetten campagnes en advertenties

    Wanneer na het bepalen van de strategie de basis voor de komende periode is gelegd, starten we met het inrichten van de campagnes. Tijdens het opzetten en inrichten van campagnes bepalen we de targeting en creëren we de advertenties. Ook in deze fase staat tijdens het nemen van iedere beslissing de doelstelling centraal. 

     

    Monitoring en optimalisatie

    Monitoren en optimaliseren is een onmisbaar en cruciaal onderdeel die bepalend is voor het succes van de campagnes. Op basis van verkregen data worden campagnes bijgestuurd. Dit is een doorlopend proces zolang de campagne live staat.

     

    Maandelijkse update

    Wij geven jou een maandelijkse update van de resultaten van de content. Of de content nu moet zorgen voor leads, conversies of voor meer interactie met jouw doelgroep: wij laten je weten hoe jouw content het doet.

    Duurzame samenwerkingen

    Succesverhalen

    Lees hier verder voor een paar leuke projecten van Ecoteers uit de afgelopen periode. Wij kijken met onze partners actief naar mogelijkheden om onze samenwerking te versterken. Daarom zijn we blij met het sterk groeiende aantal duurzame partners.

    Zustainabox

    Zustainabox

    Doelgerichte sales dankzij een LinkedIn Campagne
    Meer informatie

    De Buren

    De Buren

    Effectieve inzet van Google Ads voor meer sales
    Meer informatie

    Ons Advertising Team

    Wil jij weten wie er gaat werken aan jouw advertising klus? Bekijk hier bij wie je terecht kunt voor al je vragen over advertising!

    Marc van der Meulen
    Advertising Specialist

    Hoe kunnen we je van dienst zijn?

      Hoofdkantoor:
      Bernadottelaan 13
      3527 GA, Utrecht
      Nederland

      Kantoor Hengelo
      Demmersweg 32
      7556 BN, Hengelo
      Nederland

      Kantoor Tilburg
      Meutestraat 14
       5042 XK, Tilburg
      Nederland

      Kennis is er om te delen

      Onze kennisbank

      We delen graag onze kennis op het gebied van online marketing en online advertising. Daarom schrijven onze schrijvers periodieke blogs over de laatste trends in het land van de online marketing. Deze zijn allemaal te vinden in onze kennisbank. Hieronder de laatste artikelen die geschreven zijn door onze schrijvers. 

      Waarom Search Engine Advertising (SEA)?

      Wat is Search Engine Advertising?

      Wat is SEA eigenlijk? Zoekmachine adverteren of Search Engine Advertising is het inkopen van advertentieruimte bij zoekmachines zoals Google of Bing. Advertenties in zoekmachines zijn zichtbaar bovenaan de zoekresultatenpagina van de zoekmachine. Hieronder worden de organische zoekresultaten binnen de zoekmachine weergegeven. Deze organische zoekresultaten worden vaak behaald met zoekmachine optimalisatie en copywriting.

      Search Engine Advertising is dus een makkelijke manier om hoog te komen te staan bij zoektochten op Google. Search Engine Advertising kun je zelf doen, maar ook uitbesteden aan een Google Ads specialist. Naast Search Engine Advertising heb je als bedrijf uiteraard ook de mogelijkheid om social media advertising te gebruiken, zoals linkedin advertising of facebook marketing. Bij een Google Ads specialist zoals Ecoteers is het mogelijk om deze marketing activiteiten (deels) uit te besteden en te laten optimaliseren. Hieronder vertellen we je meer over Search Engine Advertising en hoe jij het kunt gebruiken.

      Hoe werkt Search Engine Advertising?

      Search Engine Advertising werkt met een veilingssysteem waarin je kunt bieden. Daarmee koop je dus online advertising ruimte in. Via het veilingssysteem kies je met welke SEA marketing zoekworden of keywords jij wilt meebieden op de veiling. Deze zoekwoorden worden geanalyseerd door een Google ads specialist of SEA specialist.

      Wanneer er iemand op de gekozen keywords zoekt, gaat de veiling van start. Bij elke keer dat iemand op jouw search engine advertisement klikt, betaal je daar een vast bedrag over. Hoe hoog dit bedrag is, is afhankelijk van de populariteit van de online advertentie. Zoekwoorden waarop veel gezocht wordt zijn duurder dan zoekwoorden die niet veel gebruikt worden. 

      Je bepaalt zelf hoeveel je wilt uitgeven aan de hand van een search engine advertising budget. Je kunt bij dit budget aangeven hoeveel je maximaal wilt besteden per dag aan de advertentie clicks. Is jouw maximale search engine advertising bedrag bereikt? Dan verschijnt je online advertentie die dag niet meer bij het door jou gekozen zoekwoord.

      Binnen het budget en de voorwaarden die je hebt ingesteld, kunnen de search engine advertising platforms jouw advertentie optimaal verdeeld over de dag vertonen. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om je advertentie alleen op bepaalde dagen of tijden te vertonen.

      Wat is belangrijk bij online advertising?

      Wat veel mensen zich niet realiseren, is dat de kwaliteit van je advertentie en de kwaliteit van de website waarnaar je de bezoekers heen wilt leiden ook zwaar meetelt in de deze veling. Zo kun je met een lager budget toch deze veiling winnen omdat de kwaliteit van je advertentie en website erg hoog zijn. Daarom kan het handig zijn een Google ads specialist in te schakelen en je Google ads uitbesteden aan een geschikt online advertising bureau zoals Ecoteers.

      Naast Google Ads hebben deze SEA marketing specialisten ook expertise op het gebied van social media advertising, waaronder LinkedIn advertising en Instagram advertising. Met dergelijke social media advertising of Facebook marketing is het mogelijk om veel mensen binnen jouw doelgroep te bereiken met een gerichte advertentie. Omdat je ook betaalt voor search engine advertising en social media advertising gaat verkeer en leads creëren een stuk sneller dan bij organische vormen van online marketing, zoals copywriting en zoekmachine optimalisatie.

      advertising

      Wat is Google Ads?

      Wat is Google Ads eigenlijk? Google Ads, vroeger Google AdWords, is het platform van Google waarop je de search engine advertising toepast. Naast Google Ads heb je bijvoorbeeld ook Bing Ads, beter bekend als Microsoft Advertising. LinkedIn advertising gaat bijvoorbeeld via Microsoft. Google Ads gebruik je voor Youtube of zoekmachine advertenties. Facebook marketing is de derde manier van online advertising, die bijvoorbeeld instagram advertising inhoud. Deze paar partijen zijn de absolute grootmachten van search engine advertising (SEA) en social media advertising, en worden dus ook het meest gebruikt voor SEA marketing campagnes.

      De mogelijkheden bij deze search engine advertising platforms zijn groot. Ben je een bedrijf dat vooral lokaal verkoopt, zoals een buurtslager? Dan kun je je campagne zo instellen dat je advertentie alleen binnen bepaalde postcodes of in bepaalde steden wordt weergegeven.

      Google Ads maakt tegenwoordig steeds beter gebruik van machine learning artificial intelligence marketing. Daarmee traint het systeem zichzelf, om binnen de online advertising campagne de allerbeste resultaten te kunnen behalen. De voorwaarde hierbij is wel dat het systeem genoeg data in handen heeft om mee te werken.

      Het systeem binnen Google Ads heeft tijd en kennis nodig om zo uiteindelijk de juiste biedingen te kunnen doen. Het wordt lastig automatiseren zonder specifieke instellingen of historie. Een Google Ads specialist kan je helpen om de campagnes goed op te zetten en groei te laten behalen. Als Google Ads specialist biedt Ecoteers bijvoorbeeld verschillende pakketten aan op het gebied van search engine advertising of social media advertising en beheer. Hieronder valt onder andere Google Ads uitbesteden, LinkedIn advertising, Instagram advertising en Facebook Marketing.

      Wat is een SEA marketing campagne?

      Als je op de juiste manier gebruik maakt van zoekmachine adverteren, zorgt dit ervoor dat er relevante conversies plaatsvinden. Met een conversie bedoelen we dat op je website, bezoekers doen wat je wilt dat ze doen. Meestal is dit het plaatsen van een bestelling of een offerte aanvragen. 

      Bij een goed opgezette SEA marketing campagne zal je bedrijf sneller en beter gevonden worden, terwijl je de kosten zo laag mogelijk kunt houden. Het is daarom een effectieve manier van online advertising.

      Wanneer is Search Engine Advertising succesvol?

      Een campagne kan succesvol zijn wanneer de advertentie meer naamsbekendheid genereert of oude klanten terughaalt. In dit geval is het succes af te leiden aan het aantal bezoekers of views. Uiteraard is het belangrijk om na te gaan wat het exacte doel van een SEA marketing campagne is.

      In de meeste gevallen meet je het succes van een SEA campagne door naar de “Return On Ad Spend” of ROAS te kijken. Hierbij kijken we naar het percentage dat de verhouding weergeeft tussen het geld dat je hebt uitgegeven aan een advertentie en het bedrag dat het oplevert. Heb je nog vragen over de inhoudelijke werking van online advertenties of wil je graag je social media advertising of Google Ads uitbesteden aan een Google Ads specialist? Neem dan gerust contact met ons op.

      Google Ads uitbesteden bij een Google Ads specialist in Utrecht

      Ecoteers kan je op het gebied van search engine advertising heel wat werk en zorgen uit handen nemen. Als je onze hulp inschakelt bij het zoekmachine adverteren kunnen we je op de volgende manieren helpen: 

      1. We kijken eerst welke manier van adverteren op Google het beste bij jouw bedrijf past. Dat kan zoekmachine adverteren zijn, maar het kan ook een andere manier van adverteren zijn die beter geschikt is voor jouw doelgroep, zoals social media advertising. 
      2. Het opzetten van je campagnes kun je geheel aan ons overlaten, maar gaat altijd geheel in overleg met jouw onderneming. 
      3. Als Google Ads specialist kunnen we ook helpen om de lopende campagnes te optimaliseren. Misschien heb je zelf al veel uitgegeven aan het zoekmachine adverteren, maar heeft deze niets of te weinig opgeleverd.

      Hoe slecht je advertenties en campagnes ook presteren, ze hebben in elk geval maanden lang belangrijke data opgebouwd. Bij Ecoteers hebben we als Google Ads specialist de kennis in huis om deze data te analyseren en beter in te zetten gedurende het zoekmachine adverteren optimalisatie proces.

      1. Waar wij in elk geval voor zorgen is dat je aan het einde van de maand duidelijke resultaten kunt zien in je ROAS of (Return on Ad Spend). Hoe langer de campagnes lopen, hoe meer er geoptimaliseerd kan worden. Je zult dus zien dat de ROAS in de loop van een jaar steeds hoger uitkomt. 
      2. Nadat we alle online advertising campagnes een paar maanden lang hebben gemonitord en geanalyseerd, kun je het stokje overnemen. We leggen je dan precies uit waar je zelf in Google Analytics je resultaten kunt nakijken. 
      3. Ben je tevreden met onze campagnes? Dan kun je deze gewoon via Ecoteers laten lopen. Heb je zelf het Google adverteren weer in de hand genomen, maar heb je toch weer even wat hulp nodig? Laat het ons gewoon weten. Upgraden of afschalen is altijd mogelijk.

      Wat bedoelen we met duurzaam SEA?

      Bij Ecoteers zien we duurzaam werken en duurzame Search Engine Advertising niet alleen als een groen label. Wij zetten ons in om met marketing écht een positieve impact te hebben op de wereld. Alle diensten waar wij zelf gebruik van maken, staan bekend om hun duurzaamheid. En zo ook onze klanten.

      Via het Ecotree project ondersteunen wij duurzaam SEA door elke opdracht te verbinden aan een aantal bomen dat hiervoor wordt geplant.

      Wil je graag meer weten over onze diensten of even samen kijken naar de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op.

      Zoekmachine advertenties: veelgestelde vragen

      Binnen Search Engine Advertising betaal je per klik op jouw advertentie. Daarom wordt Search Engine Advertising vaak ook wel PPC marketing (pay-per-click) genoemd. Deze advertenties kunnen zichtbaar zijn op verschillende apparaten die jouw doelgroep gebruikt zoals de desktop PC, een tablet of een smartphone. 

       

      De meest gebruikte advertentieprogramma’s voor het beheer van SEA marketing campagnes zijn Google Ads (vroeger Google AdWords) of Microsoft Advertising (vroeger Bing Ads).

      Google Ads, vroeger Google AdWords, is het platform van Google dat gebruikt wordt voor Search Engine Advertising. Het is met Google Ads mogelijk om te adverteren op de meest gebruikte zoekmachine in de wereld, en op al Google’s andere platformen zoals Youtube. Google Ads campagnes kun je zelf starten en beheren, of je kunt je Google Ads uitbesteden aan een Google Ads specialist zoals Ecoteers. Wil je graag meer weten over deze manier van Search Engine Adversiting? Neem dan gerust contact met ons op.

      Naast het gebruik van Google Ads is het ook mogelijk om gebruik te maken van Social Media advertising. Met Facebook Marketing kun je gemakkelijk aan de slag met Facebook en Instagram advertising. Met Microsoft Advertising is het mogelijk om LinkedIn advertising campagnes te starten. Wil jij graag je social media beheer uitbesteden? Dan ben je bij Ecoteers ook aan het juiste adres. Lees er meer over op onze website of neem contact met ons op.

      Duurzaam SEA is bij Ecoteers niet zomaar een woord. Wij gebruiken al onze marketing diensten, zoals Search Engine Advertising, om een verschil te maken in de wereld. Naast onze duurzame klanten en duurzame projecten hebben wij een echte drive om de wereld elke dag een beetje beter te maken. Wil je graag meer weten over onze diensten of projecten? Neem dan een kijkje op de Ecoteers website.

      Search Engine Adversiting werkt met een soort veilig. Via je SEA marketing platform stel je per zoekwoord een budget in (bijvoorbeeld per dag). Gedurende de dag komen deze zoekwoorden in een soort veiling, waarbij elke klik op jouw advertentie leidt tot een betaling van een vast bedrag. Op deze manier kun jij zelf een campagne maken en controleren voor een bepaalde doelgroep, zoals klanten. Ecoteers is als Google Ads specialist als een vis in het water bij het maken van geoptimaliseerde search engine advertising campagnes. Ben jij beniewd hoe wij te werk gaan? Check het op onze website of neem contact op.