Advertising​

Geef jouw sales een boost door pakkende Ads die passen bij jouw doelgroep. 

Effectieve Ads met lage Costs per Click

Ads die geen resultaat opleveren, is een veelvoorkomend probleem. Het is in veel gevallen te verhelpen door te begrijpen hoe je moet targetten. Clicks van mensen buiten jouw doelgroep kosten namelijk ook geld. 

Wij helpen jou graag bij maken, plaatsen, instellen en monitoren van Ads. Wij geloven in onze services dus je kunt al onze pakketten maandelijks opzeggen. 

Wij laten jou gratis zien waar er kansen liggen.

Ads moeten passen bij jouw doelgroep. Niet elk kanaal is daarom even geschikt. Wij laten graag geheel vrijblijvend zien welke kanalen zullen aanslaan bij jouw doelgroep.


Wat gaan we precies doen

Ons team van Ads-specialisten staat voor je klaar om te beginnen. Wij leggen graag uit hoe wij te werk gaan. 

Kick-off brainstorm sessie

Goede Ads komen voort uit een goede kennis van de doelgroep. Wij beginnen elke campagne daarom met een brainstormsessie om te ontdekken wat de doelgroep is van jouw bedrijf en hoe wij die het meest effectief kunnen bereiken.

Wij maken de content

Voordat jouw potentiele klanten op Ads klikken, moet de content goed en pakkend zijn. Wij gaan, na de brainstormsessie, bezig met het maken van het geschikte materiaal. 

google ads

Monitoring

Monitoring is een belangrijk onderdeel van Advertenties. Wij kijken constant mee en kunnen onsuccesvolle Ads snel offline halen. Dit scheelt enorm veel geld. 

Maandelijkse update

Uiteraard is het vooral bij Ads belangrijk dat ze presteren. Je betaalt Google of LinkedIn tenslotte fors, en dit moet zich wel terugverdienen. Wij geven je daarom een maandelijks rapport van de resultaten. Deze data nemen wij weer mee voor een nieuwe, nog effectievere campagne. 

Wat we aanbieden

Onze pakketten

Wij bieden verschillende pakketten aan die passen bij de doelgroep van jouw bedrijf. Je kunt hieronder zelf kiezen welk pakket past bij jouw behoefte. Er zijn verschillende pakketten voor Google Ads en social media advertenties. Uiteraard maken wij alle Ads zelf. De out-of-pocket kosten en media budget (voor bijvoorbeeld Google of LinkedIn) zitten niet in het pakket. Jij kunt namelijk zelf bepalen hoe hoog je wilt inzetten. 

Google Ads pakketten

Plant Pakket

Zoekwoord of display campagnes
250 per maand*
  • Opzetten campagnes
  • Opzetten advertenties
  • Monitoren en bijsturen prestaties
  • Maandelijkse rapportage
  • Na 6 maanden €75,- goedkoper.

Boom Pakket

Zoekwoord & display campagnes
500 per maand*
  • Opzetten campagnes
  • Opzetten advertenties
  • Monitoren en bijsturen prestaties
  • A/B testing
  • Maandelijkse rapportages
  • Na 6 maanden €150,- goedkoper.
Populair

Bos Pakket

Zoekwoord & display campagnes
1000 per maand*
  • Opzetten campagnes
  • Opzetten advertenties
  • Monitoren en bijsturen prestaties
  • A/B testing
  • Maandelijkse rapportages
  • Na 6 maanden €300,- goedkoper.

Social media pakketten

Plant Pakket

Conversie of verkeer campagne
250 per maand*
  • Opzetten campagnes
  • Opzetten advertenties
  • Monitoren en bijsturen prestaties
  • Maandelijkse rapportage
  • Na 6 maanden €75,- goedkoper

Boom Pakket

Conversie & verkeer campagne
500 per maand*
  • Opzetten campagnes
  • Opzetten advertenties
  • Monitoren en bijsturen prestaties
  • A/B testing
  • Maandelijkse rapportages
  • Instellen Facebook-pixel
  • Na 6 maanden €150,- goedkoper
Populair

Bos Pakket

Conversie & verkeer campagne
750 per maand*
  • Opzetten campagnes
  • Opzetten advertenties
  • Monitoren en bijsturen prestaties
  • A/B testing
  • Maandelijkse rapportages
  • Instellen Facebook-pixel
  • Na 6 maanden €225,- goedkoper

* Alle prijzen zijn exclusief BTW.


Maandelijks opzegbaar ook gewoon mogelijk

Wij van Ecoteers staan voor maandelijks opzegbare samenwerkingen. Op deze manier zit je nergens meer aan vast, als er geen behoefte meer is. Dit is voor advertisement lastig, maar niet onmogelijk. 

Het grootste deel van de inspanning zit in het opzetten van de campagnes. Daarna is rapportage & monitoring belangrijk om de resultaten te blijven verbeteren. Bij ons betaal je hetzelfde gemiddelde bedrag over 6 maanden, ook bij een maandelijks opzegbaar contract. 

Neem contact met ons op en wij berekenen voor jouw campagne de bijbehorende opstartkosten. Daarna betaal je alleen nog voor rapportage en monitoring, en kun je maandelijks opzeggen

Duurzaam ondernemen

Duurzame samenwerking

Duurzaamheid draait bij ons niet alleen om bomen planten en groene beslissingen maken. Wij gaan ook voor duurzame samenwerkingen met onze partners. Dit doen we door:

Kennis te delen

Wij kijken altijd samen met jou of je organisatie wellicht zelf activiteiten kan overnemen. Het abonnement is daarom maandelijks opzegbaar. Je kunt dus altijd afschalen of opschalen.  Zo kunnen wij onze skills weer op andere vlakken gebruiken indien nodig.

Verduurzaming stimuleren met korting

We hopen dat ons netwerk ook bezig gaat met verduurzamen. Daarom willen wij dit actief stimuleren. Als je klant bent bij Ecoteers, kun je korting verdienen op jouw maandelijkse pakketprijs als jouw organisatie stappen neemt om te vergroenen. 

 

 

Groen Prijsmodel: Prijs op basis van benodigde kennis, duurzaamheid & draagkracht

Wij hanteren bij Ecoteers een speciaal prijssysteem. 

Benodigde Kennis
Niet alle teksten zijn hetzelfde. Het is voor onze schrijvers uiteraard makkelijker om over laagdrempelige thema’s te schrijven dan over complexe technologieën of software.

Duurzaamheid & Draagkracht
Wij gaan graag samenwerkingen aan met andere duurzame organisaties. Dit vinden we zo belangrijk dat we zelfs kortingen geven die al snel kunnen oplopen. In het geval van kleine duurzame ngo’s waar wij zelf achter staan is er van alles mogelijk. 

Heb jij een duurzame organisatie of werk je bij een duurzame organisatie? Koop dan geen pakket, maar vul het contactformulier in. Wij komen dan graag met je in gesprek en doen met liefde water bij de wijn.

Duurzame samenwerkingen

Succesverhalen

Lees hier verder voor een paar leuke projecten van Ecoteers uit de afgelopen periode. Wij kijken met onze partners actief naar mogelijkheden om onze samenwerking te versterken. Daarom zijn we blij met het sterk groeiende aantal duurzame partners.

Zustainabox

Zustainabox

Doelgerichte sales dankzij een LinkedIn Campagne
Meer informatie

De Buren

De Buren

Effectieve inzet van Google Ads voor meer sales
Meer informatie

AmperaPark

AmperaPark

Microtargeting voor het werven van nieuwe klanten op zakelijk gebied
Meer informatie

Ons Advertising Team

Wil jij weten wie er gaat werken aan jouw advertising klus? Bekijk hier bij wie je terecht kunt voor al je vragen over advertising!

Mendel Koornstra

Mendel Koornstra

SEA Specialist
Gideon Dragstra

Gideon Dragstra

Account Manager
Boyd Belshof

Boyd Belshof

Co-Founder

Hoe kunnen we je van dienst zijn?


030 227 04 75

Adres:
Kaap Hoorndreef 66
3563AW, Utrecht
The Netherlands

Email:
info@ecoteers.nl

Kennis is er om te delen

Onze kennisbank

We delen graag onze kennis op het gebied van online marketing en online advertising. Daarom schrijven onze schrijvers periodieke blogs over de laatste trends in het land van de online marketing. Deze zijn allemaal te vinden in onze kennisbank. Hieronder de laatste artikelen die geschreven zijn door onze schrijvers. 

duurzaam ondernemen
Duurzaam Ondernemen
Rebecca

Wat is duurzaam ondernemen nou precies?

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, ook wel duurzaam ondernemen, is een term die steeds populairder wordt in de moderne bedrijfsvoering. Milieuvriendelijk en sociaal verantwoord ondernemen is niet

Lees verder »

Waarom advertising?

Wat is SEA (zoekmachine adverteren)?

Wat is SEA eigenlijk? Zoekmachine adverteren of “Search Engine Advertising” is het inkopen van advertentieruimte bij zoekmachines zoals Google of Bing. Advertenties in zoekmachines zijn zichtbaar bovenaan de zoekresultatenpagina van de zoekmachine. Hieronder worden de organische zoekresultaten binnen de zoekmachine weergegeven.

Hoe werkt Search Engine Advertising?

Zoekmachine adverteren werkt door middel van het bieden in een veilingssysteem. Hierin kun je als adverteerder advertentieruimte inkopen. Via dit veilingssysteem kun je instellen op welke zoekwoorden en voor welke doelgroepen je wilt meebieden in de veiling. 

Er wordt eigenlijk elke keer dat iemand op de door jouw ingestelde zoekwoorden zoekt, steeds een mini-veiling opgericht. Elke keer dat een bezoeker op je advertentie klikt, betaal je een vast bedrag.  

De hoogte van dit bedrag is mede afhankelijk van de populariteit van een zoekwoord. Zoekwoorden waarop veel gezocht wordt, zijn duurder dan zoekwoorden die niet veel gebruikt worden. 

Je bepaalt zelf hoeveel je wilt uitgeven. Je kunt namelijk aangeven wat je maximale budget per dag is dat je aan klikken op je advertentie wilt uitgeven. Is jouw maximale bedrag bereikt? Dan verschijnt je advertentie die dag niet meer bij het door jou gekozen zoekwoord. 

Hoe belangrijk is de kwaliteit van je advertentie binnen zoekmachine adverteren optimalisatie?

Wat veel mensen zich niet realiseren, is dat de kwaliteit van je advertentie en de kwaliteit van de website waarnaar je bezoekers heenleidt ook zwaar meetelt in de deze mini-veling. Zo kun je met een lager bod (het bedrag dat je maximaal per woord wilt uitgeven) toch deze veiling winnen omdat de kwaliteit van je advertentie en website erg hoog zijn. 

advertising

Wat is SEA optimalisatie of zoekmachine adverteren optimalisatie precies? 

Binnen het budget en de voorwaarden die je hebt ingesteld, kunnen Google en Bing Ads jouw advertentie optimaal verdeeld over de dag te vertonen. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om je advertentie alleen op bepaalde dagen of tijden te vertonen.

Ben je een bedrijf dat vooral lokaal verkoopt (bijvoorbeeld de buurtslager), dan kun je je campagne zo instellen dat je advertentie alleen binnen bepaalde postcodes of in bepaalde steden wordt weergegeven. 

Google Ads maakt tegenwoordig steeds beter gebruik van “machine learning”. Daarmee traint het systeem zichzelf, om binnen de campagne de allerbeste resultaten te kunnen behalen. De voorwaarde hierbij is wel dat het systeem genoeg data in handen heeft om mee te werken. 

Het systeem binnen Google Ads heeft tijd en kennis nodig om zo uiteindelijk de juiste biedingen te kunnen doen. Het wordt lastig automatiseren zonder specifieke instellingen of historie. Het is dus verstandig om de eerste paar maanden van het Google adverteren deze campagnes regelmatig handmatig te controleren en eventueel aan te passen.

Wat betekent PPC (Pay-Per-Click)?

Binnen Search Engine Advertising betaal je per klik op jouw advertentie. Daarom wordt SEA vaak ook wel PPC marketing (pay-per-click) genoemd. Deze advertenties kunnen zichtbaar zijn op verschillende apparaten die jouw doelgroep gebruikt zoals de desktop PC, een tablet of een smartphone. 

De meest gebruikte advertentieprogramma’s voor het beheer van SEA campagnes zijn Google Ads (voorheen Google Adwords) of Microsoft Ads (voorheen Bing Ads).

Wat is een SEA campagne?

Als je op de juiste manier gebruik maakt van zoekmachine adverteren, zorgt dit ervoor dat er relevante conversies plaatsvinden. Met een conversie bedoelen we dat op je website, bezoekers doen wat je wilt dat ze doen. Meestal is dit het plaatsen van een bestelling of een offerte aanvragen. 

Bij een goed opgezette SEA campagne zal je bedrijf zal sneller en beter gevonden worden terwijl je de kosten zo laag mogelijk kunt houden. Het is daarom een effectieve manier van online advertising. 

Wanneer is een SEA campagne succesvol?

Dit hangt voornamelijk af van het doel dat voor de SEA campagne is gesteld. 

Een campagne kan succesvol zijn wanneer de advertentie meer naamsbekendheid genereert of oude klanten terughaalt. In dit geval is het succes af te leiden aan het aantal bezoekers of views. 

In de meeste gevallen meet je het succes van een SEA campagne door naar de “Return On Ad Spend” of ROAS te kijken. Hierbij kijken we naar het percentage dat de verhouding weergeeft tussen het geld dat je hebt uitgegeven aan een advertentie en het bedrag dat het oplevert.

Hoe kan Ecoteers je helpen bij zoekmachine adverteren optimalisatie op Google Ads?

Ecoteers kan je op dit gebied heel wat werk en zorgen uit handen nemen. Als je onze hulp inschakelt bij het zoekmachine adverteren kunnen we je op de volgende manieren helpen: 

  1. We kijken eerst welke manier van adverteren op Google het beste bij jouw bedrijf past. Dat kan zoekmachine adverteren zijn maar het kan ook een andere manier van adverteren zijn die beter geschikt is voor jouw doelgroep. 
  2. Het opzetten van je campagnes kun je geheel aan ons overlaten, maar gaat altijd geheel in overleg met jouw onderneming. 
  3. We kunnen je ook helpen om lopende campagnes te optimaliseren. Misschien heb je zelf al veel uitgegeven aan het zoekmachine adverteren maar heeft deze niets of weinig opgeleverd. 

Hoe slecht je advertenties en campagnes ook presteren, ze hebben in elk geval maanden lang belangrijke data opgebouwd. Bij Ecoteers hebben we de kennis in huis om deze data te analyseren en beter in te zetten gedurende het zoekmachine adverteren optimalisatie proces.

  1. Waar wij in elk geval voor zorgen is dat je aan het einde van de maand duidelijke resultaten kunt zien in je ROAS of (Return on Ad Spend). Hoe langer de campagnes lopen, hoe meer er geoptimaliseerd kan worden. Je zult dus zien dat de ROAS in de loop van een jaar steeds hoger uitkomt. 
  2. Nadat we alle Google SEA campagnes een paar maanden lang hebben gemonitord en geanalyseerd, kun je het stokje overnemen. We leggen je dan precies uit waar je zelf in Google Analytics je resultaten kunt nakijken. 
  3. Ben je tevreden met onze campagnes? Dan kun je deze gewoon via Ecoteers laten lopen. Heb je zelf het Google adverteren weer in de hand genomen maar heb je toch weer even wat hulp nodig? Laat het ons gewoon weten. Upgraden of afschalen is altijd mogelijk. 

Wat bedoelen we met duurzaam SEA? 

Bij Ecoteers zien we duurzaam werken en duurzaam SEA als meer dan alleen een groen label. Wij zetten ons in om ook écht een positieve impact te hebben op de wereld. Alle diensten waar wij zelf gebruik van maken, staan bekend om hun duurzaamheid. 

Via het Ecotree project ondersteunen wij duurzaam SEA door elke opdracht te verbinden aan een aantal bomen dat hiervoor wordt geplant.