Is jouw technische SEO op orde? Zo zorg je dat je maximaal presteert.
Als je aan de slag gaat met zoekmachine optimalisatie, dan zijn er ook juist achter de schermen veel factoren die jouw vindbaarheid beïnvloeden.
Wil je organisch groeien, dan moet de technische basis van je website goed staan. Hoe ontdek je of dit het geval is en wat kan je doen om technische SEO aspecten te verbeteren?
Onze SEO experts zijn gespecialiseerd in zowel de zichtbare als ‘onzichtbare‘ aspecten van websites. Zo ben jij klaar om maximaal te groeien online.
Versterk je effort
Belangrijk om te weten:
- Websites die technisch goed in elkaar zitten zijn fijner in gebruik én scoren beter in zoekmachines.
- Door de juiste indexatie instellingen zorg je ervoor dat pagina's die dat moeten doen, scoren en pagina's die dat niet moeten, niet.
- Mobile friendlyness van je website is key. Meer dan de helft van het websiteverkeer is via mobiele apparaten.
- Start niet met schrijven zonder technisch plan.
- Voeg niet willekeurig pagina's toe maar zorg voor een heldere URL-structuur.
- 'Geen verstand van' of 'onzichtbaar' zijn geen redenen om technische aspecten te negeren.
Voordat je start met SEO content, zullen wij altijd een technische SEO audit van je website doen. Zo voorkom je dat je investeert zonder dat de technische basis goed staat. Zijn er stappen die eerst doorlopen moeten worden? Dan vertellen we dat eerlijk.
Benieuwd naar ons advies?
Als we samen aan de slag gaan met seo
Om posities te laten groeien en het verkeer op je website te maximaliseren, combineren we altijd technische en tekstuele SEO aspecten. Ze versterken elkaar zodat jij optimaal presteert. Benieuwd hoe we dit aanpakken? We nemen je mee in het proces.
Kick-off sessie
We starten altijd met informatie uitwisselen. Welk verkeer is van waarde om op je website te krijgen? Hoe ziet je doelgroep eruit en waar wil je scoren? Jouw in-depth kennis is van grote waarde in de vervolgstappen van ons SEO traject.
SEO analyse
Met alle input gaan wij van start met onze SEO technische analyse. We kunnen een plan from scratch opbouwen of aan de slag met een bestaande website. Daarbij brengen we de beste keywords en zoekmachine kansen in kaart, net als technische optimalisatiekansen.
De resultaten en beste strategie
Als we het onderzoek afgerond hebben, nemen we je mee langs de uitkomsten hiervan. We adviseren onze langetermijnstrategie en laten quick wins zien. Vervolgens bepalen we samen het plan van aanpak. Wil je veel zelf doen, besteed je het uit aan ons en op welk tempo gaan we aan de slag?
Maandelijkse rapportage
Het opgeleverde onderzoek is niet het eindpunt van ons werk. Dan beginnen we pas. Middels de data in onze software monitoren we de voortgang en behaalde resultaten. Zo blijf je op de hoogte en kunnen we bijsturen en schakelen wanneer dat nodig is.
Wij helpen jou groeien
Online succes begint met goede content. Content die goed leesbaar en vindbaar is. Naast tekstuele is dus ook technische seo optimalisatie essentieel. Onze copywriters zorgen bij het schrijven dat ook technische SEO aspecten op orde zijn. Zo weet je zeker dat het ook onder de motorkap goed zit.
Daarnaast geeft onze technische SEO audit je inzicht in optimalisaties op websiteniveau. Wat vertraagt de snelheid? Hoe zit het met indexatie en mobile friendliness? En vooral: wat kan je doen om dit te verbeteren?
Hoe beter de website technisch in elkaar zit, hoe meer de andere SEO efforts zich terugbetalen. Zo geef je je organisch verkeer een boost.
Heeft jouw website veel te winnen op technisch vlak of heb je geen idee hoe het ervoor staat? Ga dan voor onze technische SEO analyse en haal het maximale uit je content.
Benieuwd naar jouw score op technische SEO?
Wij helpen je verder groeien, met jouw budget en gewenste snelheid.
Duurzame samenwerkingen
Succesverhalen
We helpen veel van onze partners organisch groeien. Benieuwd waar zij vast liepen en hoe wij hebben geholpen? Je leest het in deze cases. Transparantie is voor ons de basis van de samenwerking. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.
De Buren
De Buren
Social Impact Factory
Social Impact Factory
Ons SEO Team
Ben je benieuwd naar wie jou gaat helpen met zoekmachineoptimalisatie op tekstueel en technisch vlak? Maak kennis met een paar leden van ons fanatieke SEO team.
Starten met technische SEO optimalisatie?
Hoofdkantoor:
Bernadottelaan 13
3527 GA, Utrecht
Nederland
Kantoor Hengelo
Demmersweg 32
7556 BN, Hengelo
Nederland
Email:
info@ecoteers.nl
Kennis is er om te delen
Onze kennisbank
Onze schrijvers delen regelmatig de laatste inzichten en heldere uitleg van concepten. Meer weten over SEO? Lees verder in deze artikelen over zoekmachine optimalisatie.
Een tekst herschrijven: wat kun je ermee bereiken?
Het schrijven en distribueren van goede, inhoudelijke teksten die iets vertellen over jouw merk of product zijn een belangrijk element binnen jouw marketingstrategie. Een copywriter
Blog schrijven tips: de 7 handigste weetjes
Blog schrijven? Blogs zijn net zoals vlogs, helemaal van deze tijd. Toch is het moeilijk om verkeer te krijgen op een website. Naarmate je maanden
Becoming B Corp: Hoe word je B Corp?
In het eerste artikel in onze Becoming B Corp serie bespraken we alle ins- en outs van het B Corp label: het certificaat voor organisaties
Profiteren van technische SEO optimalisatie
Vaak vallen er op technisch vlak meer stappen te zetten dan je zelf denkt. Je kent je eigen website en daarom is alles goed te vinden. Je voegt af en toe pagina’s toe zonder echt op de URL te letten. Of je bekijkt de website zelf vrijwel nooit op mobiel. Allemaal zaken die dode hoeken creëren, maar ondertussen wel je zichtbaarheid in zoekmachines beperken.
Het verbeteren van technische website aspecten kan de aanleiding zijn voor een top 5 positie en de boost genereren waar je naar op zoek bent. Onze technisch SEO specialisten nemen alle relevante aspecten mee in hun analyse. Wat dat inhoudt? We zetten er een paar op een rij.
URL structuur
De URL’s van alle pagina’s op je website geven informatie over de inhoud die erop te vinden is en ook hoe dit zich verhoudt tot andere content op de website. Bevat het /blog/ heeft de content een tijdstempel, zie je /categorie/, dan gaat het bijvoorbeeld om een groep in het assortiment. Een heldere URL structuur met diverse niveaus helpt de lezer begrijpen waar op de website hij zich bevindt en waar bijvoorbeeld eventuele overkoepelende informatie te vinden is.
Dit is niet alleen helpend voor bezoekers, maar het is ook belangrijke informatie voor zoekmachines. Wij helpen je altijd aan een goede kapstok om je content in te delen.
Indexatie
Content op je website wordt los weergegeven in zoekmachines. Denk aan alle aparte pagina’s en artikelen, maar ook afbeeldingen en andere bestanden. De sitemap is een overzicht van alle URL’s op je website, wat zoekmachines gebruiken om deze weer te geven in zoekresultaten. Je kunt ook aangeven welke URL’s je niet in zoekresultaten wilt hebben en deze niet laten indexeren. Denk aan een bedankt pagina. Zorg je ervoor dat dit goed staat ingesteld, dan help je zoekmachines dus om de juiste content weer te geven.
Websitesnelheid
Een trage website is niet goed voor de gebruikerservaring. Iedereen is gewend aan snel en nu, dus wanneer jouw website daarvan afwijkt, werkt dat in je nadeel. Omdat zoekmachines gebruikerservaring belangrijk vinden, meten ze dit wordt de factor meegenomen bij het bepalen van rankings in zoekresultaten. In een technische SEO analyse zal snelheid dus altijd meegenomen worden en krijg je inzichten in verbetermogelijkheden. Denk hierbij aan bestandsgrootte, caching en server response tijd.
Mobiele weergave
De laatste factor die we hier noemen is de website op mobiele apparaten. Aangezien gemiddeld meer dan de helft van het website verkeer via smartphones en tablets loopt, is het essentieel dat de mobiele weergave van pagina’s in orde is. Dat gaat verder dan lettergrootte en werkende links, maar heeft ook te maken met de visuele layout, de lengte van teksten en het uitklappen van bijvoorbeeld een menu.
Veelgestelde vragen over technische SEO
Technische SEO gaat over de technische aspecten van een website, die invloed hebben op de posities in zoekresultaten. Ze bepalen bijvoorbeeld gebruikerservaring, wat een belangrijke factor is voor zoekmachines. Technische aspecten helpen zoekmachines daarnaast ook om content te vinden, structuur te begrijpen en dus op de juiste plekken te vertonen. Technische zoekmachine optimalisatie (SEO) gaat om het optimaliseren van deze factoren.
In een technische audit kijken SEO specialisten onder andere naar websitesnelheid, mobiele weergave, URL structuur en indexatie. Met de audit ontdek je op welke technische punten de website stappen kan zetten om organisch te groeien.