Zo zorg je ervoor dat Bol.com jouw producten kiest voor Google shopping

Google shopping kan ervoor zorgen dat je maar liefst 50% meer artikelen gaat verkopen. Bol.com betaalt Google om producten te mogen uitlichten in Google shopping. Maar hoe zorg je er dan voor dat Bol.com jouw producten kiest om uit te lichten? Ga aan de slag met een goede Bol.com marketing strategie!

Wat is Google shopping?

Google shopping is een dienst van Google die producten van verschillende winkels vergelijkt en zo de beste producten laat zien. Bol.com betaalt Google om producten van de Bol.com website uit te laten lichten. Aangezien Bol.com producten van anderen op de website heeft staan, kan het zijn dat jouw product uitgelicht wordt. Om te bepalen wie het advertentiebudget krijgt, heeft Bol.com een aantal selectiecriteria opgesteld waaraan je moet voldoen.

1. Hoge conversie

Ten eerste moeten producten die een advertentiebudget van Bol.com krijgen een hoge conversie hebben. Dit betekent dat het product aantrekkelijk moet zijn waardoor de kans groot is dat consumenten het product kopen wanneer ze erop klikken. Het gebruik van een marketing specialist kan ervoor zorgen dat de conversie van producten verhoogd wordt. Hierdoor ga je meer op Bol verkopen.

2. Het koopblok

Wanneer veel verkopers dezelfde producten aanbieden op Bol.com werken ze met een koopblok. Zit je niet in het koopblok, dan worden je producten niet geadverteerd bij Google shopping. Leverbelofte, een scherpe prijs en een goede prestatiescore zijn de factoren waarop wordt besloten welke verkoper in het koopblok komt.

3. Scherpe verkoopprijs

Bol.com werkt met een prijssterren-indicator. Deze indicator geeft aan hoe concurrerend een product is geprijsd ten opzichte van de markt. 60% van het totale budget van Bol.com voor Google shopping adverteren wordt uitgegeven aan producten die 4 of 5 prijssterren hebben. Dit zijn de producten met een scherpe prijs. Wil je zo veel mogelijk producten verkopen op Bol.com, dan zul je deze dus scherp moeten prijzen.

4. Goede productinformatie

Tot slot is het van belang dat het product over goede productinformatie beschikt. Dit gaat bijvoorbeeld over de productomschrijving en toegevoegde afbeeldingen. Ecoteers is gespecialiseerd in Bol.com marketing strategieën en kan je helpen bij het optimaliseren van de content. Hierdoor vergroot je de kans om gekozen te worden voor Google shopping.

bol.com marketing strategie
Het effect van Google advertenties op verkoopcijfers (Bron: Bol.com)

Bol marketing uitbesteden

Het voldoen aan alle voorwaarden om uitgekozen te worden voor een advertentiebudget kan een lastige opgave zijn. Het is daarom aan te raden om gebruik te maken van een marketing specialist. Door de Bol.com marketplace te analyseren, content te optimaliseren en duidelijke bol.com marketing strategie te bepalen helpt een specialist je succesvol te verkopen via Bol.

Benieuwd naar wat een Ecoteers marketplace specialist voor je kan betekenen? Neem contact op met een van onze specialisten en dan gaan we samen kijken wat we kunnen doen voor jouw bedrijf. Dit is volledig vrijblijvend.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen?